Hjælp mig mod HP

Diverse d.  28. januar. 2007, skrevet af kOvin->
Vist: 248 gange.

kOvin->
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2007 18:43:42
Svar/Indlæg:
136/52
Jeg har et problem med en ny HP computer (HP Pavilion Media Center PC M7540DK), som jeg har købt hos Bilka.

Jeg oplevede lige fra starten af, at computeren gik i stå, kom med mærkelige lyde fra harddisken, laggede og generelt arbejde meget langsomt.
Jeg ringede til HP, og supporteren kunne høre igennem telefonen, at det var min harddiske, som fejlede noget.
Jeg sendte den til reparation hos InfoCare i Ballerup (HP betalte), hvor efter jeg først fik min computer efter 1½ måned ca. Da jeg fik den tilbage, havde de skiftet min harddisk og SATA-kablet, på trods af at de ingen fejl havde fundet.
Dette hjælp ikke, tværtimod, den blev bare langsommere end før - så jeg sendte til reparation igen. Dette tog igen over en 1½ måned før jeg fik den tilbage igen.
Denne gang havde de skiftet min CPU, selvom de stadig ikke kunne konstatere fejl. Nu var det 2. gang jeg fik den tilbage, og den havde stadig de samme problemmer.

Ringede igen til HP og fik afvide, at det var mig selv, som havde for høje forventninger til computeren, og at de kun havde skiftet tingene for at være flinke imod mig. Fra nu af kunne jeg ikke få mere hjælp, jeg ville heller ikke kunne få en ny af samme model, da den var udgået fra deres sortiment, og de ville heller ikke give mig pengene tilbage. Derfor prøvede jeg at komme i kontakt med deres direktør, men ham måtte jeg ikke få lov til at snakke med. Jeg fik lov til at sende den til reparation for 3. gang, og jeg afventer stadig svar siden d. 19/1.

Hvad har jeg nu krav på, hvis den for 3. gang kommer tilbage og stadig ikke virker? Og hvad gør jeg?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-01-2007 18:47:43
Svar/Indlæg:
15982/637
Hvis den ikke virker efter tredje gang ophæver du købet, og hvis der er problemer med det kontakter du forbrugerklagenævnet, da du åbenlyst har fået et produkt med fejl fra begyndelsen af der ikke er blevet udbedret.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2007 19:16:34
Svar/Indlæg:
14079/622
Som Gripen90 siger, ja...

Det lyder ikke som om de teknikere har ret meget mellem ørerne.. og 1½ måned pr. gang er da for ringe service.
Umiddelbart ville jeg sige, at det var bundkortet den var gal med - kan ikke se hvad det ellers skulle være, når nu de har skiftet din harddisk.

Men anyway, smid skidtet tilbage i favnen på dem og kræv pengene igen, hvis maskinen ikke virker ordenligt når du får den tilbage.



kOvin->
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2007 19:51:22
Svar/Indlæg:
136/52
jo tak men vis nu de stadigvæk ikke gider give mig pengene tilbage, så skal jeg jo så kontakte forbrugerklagenævnet. er der så ikke noget med at jeg skal vendte i meget lang tid?



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2007 19:57:54
Svar/Indlæg:
14079/622
->#3

Bare tru med bål og brænd - Kontant, Basta, Forbrugerklagenævnet (osv..), hvis de ikke makker ret :P

Du skal selvfølgelig ikke være ubehøvlet, for det hjælper dig nok ikke. Men påpeg overfor dem, at det står i købeloven - og de ved udmærket selv, at de skal give dig pengene igen :)



kOvin->
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2007 21:56:08
Svar/Indlæg:
136/52
ja men det vil jeg så prøve :D ved i om vis så pc virker nå den kommer tilbage om jeg kan ophæve købet ?



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2007 22:15:00
Svar/Indlæg:
14079/622
->#5

Det kan du, så vidt jeg ved, ikke...



kimovitzh
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2007 22:22:11
Svar/Indlæg:
513/54
#5 ikke uden grund



Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2007 23:42:46
Svar/Indlæg:
3410/199
HP er altså nogle narrøve mht. support. Jeg ringede til dem sidste år, fordi jeg tilbage i 2002 havde købt en Squmpaq pc. Hp har overtaget Compaqs support. Fusion(?)

På harddisken var der præinstalleret windåse ME, hvilket som sådan også er i orden. Men nu ville jeg altså gerne bruge disken som lager-disk, da den er for langsom til at køre OS fra.
Jeg kunne imidlertid ikke få slettet windåse fra den, og ringede til dem i håb om at få hjælp.

Såeh. Jeg ringede, og fik fat i en eller anden jyde med den klammeste accent. (Undskyld, jydske landsfæller). Han snakkede mega langsomt, og det pissede mig totalt af.
Tror jeg brugte 10-15 minutter i telefonen, og det eneste jeg fik ud af det var, at han gentagne gange sagde "husk nu, at det her opkald koster xx antal kroner i minuttet." (og så nævnte han et eller andet vildt beløb). Men hva - daddys firma betaler :00

Han mente, at det var resten af mit setup, som var problemet. Sådan en iiiidioot. Det er helt sikkert min cpu eller bundkort, når den siger noget med, at "denne windåseversion er ikke tilladt at installere på denne disk. Isæt den medfulgte cd."

Så spurgte han mig, om jeg vidste, hvad jeg havde af hardware i pc'en. Jeg fortalte ham det ned til mindste detalje, og han fattede sandsynligvis ikke en skid. Han sagde, at det "ikke sagde ham så meget". I hvert fald snakkede han udenom, og blev ved med, at det "vist nok var min pc, der var fejlen." Sådan en bums! :00







kOvin->
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2007 16:43:45
Svar/Indlæg:
136/52
okay øv hehe. ja det er ikke alt for smarte, men jeg har snakket med dem i over 1time hværgang jeg skulle snakke med dem, fordi så viste den ene ikke noget om så kom jeg vider til en anden det heller ikke viste noget. lorte firma!