Ny high end computer

Diverse d.  29. januar. 2007, skrevet af TTang
Vist: 141 gange.

TTang

Overclocker
Tilføjet:
29-01-2007 11:26:40
Svar/Indlæg:
150/46
Hej, Jeg er nu på siden og vil gerne til at oc lidt. Lige nu er jeg ved at købe et nyt system som jeg meget gerne vil havde nogle råd omkring. Jeg har samlet systemet inde på shg så hvis de ændringer I evt. foreslå kan vælges derinde bliver det let for mig, ellers må jeg jo bare snakke med dem og høre om jeg kan få dem til at sætte det i alligevel. Her kommer det system jeg er meget tæt på at købe og bagefter stiller jeg de spørgsmål jeg har, håber I vil tage jer tid til at hjælpe mig.

E6600
ASUS P5N32-E/SLI
ASUS 8800GTX
WD RAptor 150 GB
Corsair 2x1 GB pc-6400
Seasoni S12-600
Shg Com Titan Tower
NEC AD-7173 (DVD-brænder)
Vista Home Premium
Montering af computer

Samlet pris: 15614

Jeg har hørt meget godt om P5N32-E/SLI men har også læst at det skulle være lidt ustabilt og let kan gå i stykker? Kan jeg roligt købe det, eller vil I anbefale et andet?

Jeg er meget i tvivl om hvilken producent jeg skal købe grafikkortet fra, ASUS er 250 kr billigere end XFX og MSI og jeg vil meget gerne ofre de ekstra penge hvis det giver bedre ydelse, men eller vil jeg da også gerne spare dem.

Hvad skal jeg vælge af RAM, de billigste pc-6400 (som jeg har gjort her) eller nogle dyere nogle? Hvad vil I anbefale her?

Er kabinettet godt? Hvilke kabinet kølere vil I anbefale? De må helst ikke larme for meget.

Er NEC DVD-brænderen fin nok eller skal jeg vælge en dobbelt så dyr Plextor?

Er det nødvendigt med en bedre CPU køler? Den originale er jo bedre end standard og er som sagt nybegynder indenfor oc så tror I den rækker eller skal jeg bruge 500 ekstra på en bedre CPu køler? Og hvilken vil I i så fald anbefale mig? Zalman 9700?

Iøvrigt er I meget velkomne til at komme med forslag til ændringer af alle slags og computeren må gerne blive lidt dyere men helst ikke mere end et par tusinde.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 11:57:17
Svar/Indlæg:
3214/18
Skal du køre SLI eller hvad er grunden til at valget netop er faldet på det bundkort?

Mht. grafikkortet så bruger de samme køleløsninger og samme referencedesig - så hvis de alle kører samme frekvenser, så er ydelsen ens. Ergo: Tag det billigste!

PC6400 vil være et udemærket valg til en E6600 der skal clockes lidt. Så har du i hvert fald RAM som minimum kan følge med til 400FSB eller 3.6GHz.

Jeg kender ikke til kabinettet. Men vil anbefale at finde et med 120mm blæsere, da ydelse/støj-forholdet er okay for de fleste af dem.

NEC-brænderen er ganske fin og IMO er det spild af penge at smide det dobbelte for en Plextor!

Box-køleren er ikke den bedste køleløsning, hvis du har et større OC i tankerne. Så der er det anbefalelsesværdigt at købe en bedre! Der er virkelig mange tråde om dette emne i forummet, hvis du søger lidt. ;)

Men alt i alt så syntes jeg, at systemet ser rigtig fornuftigt ud!

TTang

Overclocker
Tilføjet:
29-01-2007 13:57:58
Svar/Indlæg:
150/46
Tja, bundkortet det har fået gode anmeldelser og har rigeligt af tilslutningsmuligheder. Jeg kan nok ikke helt overskue om et kort har de nødvendige porte og desuden tror jeg, realistisk set, ikke at jeg kommer til at køre SLI så hvis I har et bedre bud på et bundkort der har de ting der er nødvendig ikke nødvendigvis sli så sig endelig til ;)

Er også kommet til at tænke på om det er spild at købe en dyr 150 GB raptor og om en RAID 0 løsning vil være både bedre og billigere? Grunden til at jeg vælgte raptoren først var at jeg ikke har brug for vildt meget plads, men nu har jeg læst at de godt kan larme lidt hvilket jeg helst vil undgå og at RAID 0 kan være både billigere og ha bedre ydelse så er det spild af penge og købe en raptor istedetfor 2 RAID 0 harddiske?