Overclocker
Tilføjet:
29-01-2007 11:26:40
Svar/Indlæg:
150/46
Hej, Jeg er nu på siden og vil gerne til at oc lidt. Lige nu er jeg ved at købe et nyt system som jeg meget gerne vil havde nogle råd omkring. Jeg har samlet systemet inde på shg så hvis de ændringer I evt. foreslå kan vælges derinde bliver det let for mig, ellers må jeg jo bare snakke med dem og høre om jeg kan få dem til at sætte det i alligevel. Her kommer det system jeg er meget tæt på at købe og bagefter stiller jeg de spørgsmål jeg har, håber I vil tage jer tid til at hjælpe mig.
E6600
ASUS P5N32-E/SLI
ASUS 8800GTX
WD RAptor 150 GB
Corsair 2x1 GB pc-6400
Seasoni S12-600
Shg Com Titan Tower
NEC AD-7173 (DVD-brænder)
Vista Home Premium
Montering af computer
Samlet pris: 15614
Jeg har hørt meget godt om P5N32-E/SLI men har også læst at det skulle være lidt ustabilt og let kan gå i stykker? Kan jeg roligt købe det, eller vil I anbefale et andet?
Jeg er meget i tvivl om hvilken producent jeg skal købe grafikkortet fra, ASUS er 250 kr billigere end XFX og MSI og jeg vil meget gerne ofre de ekstra penge hvis det giver bedre ydelse, men eller vil jeg da også gerne spare dem.
Hvad skal jeg vælge af RAM, de billigste pc-6400 (som jeg har gjort her) eller nogle dyere nogle? Hvad vil I anbefale her?
Er kabinettet godt? Hvilke kabinet kølere vil I anbefale? De må helst ikke larme for meget.
Er NEC DVD-brænderen fin nok eller skal jeg vælge en dobbelt så dyr Plextor?
Er det nødvendigt med en bedre CPU køler? Den originale er jo bedre end standard og er som sagt nybegynder indenfor oc så tror I den rækker eller skal jeg bruge 500 ekstra på en bedre CPu køler? Og hvilken vil I i så fald anbefale mig? Zalman 9700?
Iøvrigt er I meget velkomne til at komme med forslag til ændringer af alle slags og computeren må gerne blive lidt dyere men helst ikke mere end et par tusinde.