Lydkort..???

Diverse d.  29. januar. 2007, skrevet af BeoWulf_Beo
Vist: 252 gange.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2007 14:33:15
Svar/Indlæg:
1186/81
Jeg ved godt at de fleste bundkort har et 7.1 indbygget, men nu er jeg ude efter helt særklasse lyd.

Jeg ville lige hører folks meninger om disse 2 lydkort jeg har kigget lidt på..

http://www.razerzone.com/Produ...

http://www.creative.com/produc...

De ser jo begge meget fede ud, og hælder lidt imod creative, da jeg har set nogle gode anmeldelser af det.. men er der egentlig nogen der kender noget til razer lydkortet?

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 15:33:13
Svar/Indlæg:
5410/123
Fatal1ty er i hvert fald over kill. Med mindre du skal producere musik eller på anden måde kan udnytte de stik, som er i den eksterne boks.

Jeg har et X-fi Extreme Music.
Positivt:
- Lyd kvaliteten
- THX
- Tons vis af indstillings muligheder hvis du gider. Hvis ikke, så lader du bare vær, og bruger en af standarderne :)
- CMMS-3D. Giver fuld surround i stereo headstet... og det virker :o Super til spil og film.
- Der er mere, men nu gider jeg ikke mere :)

Negativt:
-

Kan helt klart anbefale. Og så til så få penge :)

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 15:34:36
Svar/Indlæg:
5410/123
Jeg kom lige til at tænke på at det næste Intel chipsæt måske ikke understøtter pci. Er der nogen, som kan bekræfte eller omvendt?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 18:14:24
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg har det fatal1ty og er MEGET tilfreds med det... Har prøvet en del andre lydkort, men ikke noget der er kommet på på siden af det...

Kan dog give Claus ret i at der nok ikke er meget ekstra i fatal1ty end i extreme music, med mindre du jo altså har noget at bruge de ekstra stik til. Jeg bruger ikke mine PT, men det er kun fordi jeg ikke har plads i kabi til bay'en. At fatal1ty så også er udstyret med RAM er der jo delte meninger om, om det er noget man skal betale for. Jeg kan desværer ikke sige om det giver nogen forskel i spil som de er beregnet til, men de skader jo i hvert tilfælde ikke og min grund til at købe med RAM var; Fordi jeg kan!!!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 18:33:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis det er hifi du er ude efter, så vil jeg faktisk anbefale TerraTec Aureon 7.1 Space, eller Audiotrak Prodigy 7.1 eller andre kort baseret på samme design...

Hvis man ser lidt bort fra Creatives DSP effekter, så er der jo ikke rigtig noget nyskabene i det, alle X-fi kortene med undtagelse af "Elite" kortet, er fuldstændig magen til Audigy2 på konverter siden, og Elite kortet er magen til Audigy4. Så man kan jo ledes lidt til at sige at der er opstået lidt af en hype omkring dem 😉 Ikke at X-fi eller Audigy for den sags skyld er dårlige, men det fås altså bedre, og til billigere penge!

Og så for at lige at gøre lidt reklame... 😉 Hvis du har mod på det, og lydt til noget rigtig seriøst lyd, så tag en kigger på mit DIY projekt! http://www.burn-it.dk/index.ph... Det lyder faktisk rigtig rigtig godt, og med en meget musikalsk glød over sig. Og det understøtter ASIO4ALL driverne, + self. at understøtte USB audio standarden, så det er fuldt plug'n'play.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 18:49:33
Svar/Indlæg:
6181/270
#2 muligvis, men så kommer der jo en 3. partschip som gør at pci alligevel ikke uddør

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 21:20:14
Svar/Indlæg:
5410/123
#4 Man må ikke reklamere :p

#5 Ok. Det var godt at høre. Jeg har nemlig ingen planer om at skifte lyd- og tvkort samtidig med bundkort.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2007 20:32:33
Svar/Indlæg:
1186/81
Okay.. jamen det lyder alt sammen meget godt, men jeg kan bare ikke finde ud af hvad det Razer lydkort egentlig er værd.. den eneste test jeg kunne finde på et sprog jeg kunne tyde var i linux, og der kunne de ikke få det til at virke da det er designet til at virke med Windows...

Men siden der ikke er så forfærdelig meget information om det Razer tror jeg det bliver Fatal1ty, jeg er også lidt af en Hi-Fi nørd, og kunne da være sjovt at se hvordan det stiller sig ud mod udstyr langt oppe af 1000 krs skalaen. :)

Psym

Overclocker
Tilføjet:
30-01-2007 20:45:07
Svar/Indlæg:
663/58
har det på samme måde som jam the man. Købte fata1ty fordi jeg kunne. Jeg er så træt af budget hardware pga alle de begrænsninger det giver. Fata1ty fps lyder bare så fedt med høj kaviltet lyd formater(spil,film etc etc)

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2007 07:12:10
Svar/Indlæg:
5410/123
Extreme music er jo samme kvali (bortset fra at den ikke har ram, men det har kun betydning i spil), så den kan du lige så godt tage. Den er jo meget billigere ;)