Jeg købte omkring juletid et okay system som et impulskøb, med en E6400 C2D processor. Min far står normalt for at sætte tingene sammen og han sagde at jeg bare skulle tage denne køler -> http://midtdata.dk/asp/index.a...
Nu ved jeg ikke så meget om det men den kørte 40 uden nogen form for load da jeg bootede den op, hvilket virker meget højt i forhold til andre tal jeg har set for andre kølere? Jeg har senere clocket den en del hel og den ligger nu på meget meget høje(og ifølge al logik ustabile) 65 grader. Der er slet ingen problemer med det, har kørt de forskellige tests i flere døgn og der går intet galt. Jeg ville imidlertid gerne presse den lidt mere, og det går åbenbart ikke med denne køler. Så jeg ville egentlig gerne vide om jeg bare har lavet et forkert køb, eller om min far måske har lavet en fejl da han monterede den så den taber effektivitet?
Ikke endnu men med den lille smule erfaring jeg har omkring de ting og baseret på tidligere erfaringer så det ud som en korrekt mængde. Airflow burde være fint, det er et stort kabinet med store blæsere og ingen problemer med cirkulationen.
Der er desværre mange cpu'er, som er ujævn i overfladen. Det betyder at der kommer luft imellem køler og cpu. Det man kan gøre ved det er at slibe på den ("planslibe").
Har selv haft underlige temps i mit system... Forleden dag stod mit SYS-temp på 127grader, og computeren bippede helt vildt, men det hele skete, da jeg havde installeret Motherboard Monitor, så slettede det igen, og bippen var væk igen.
#5 Ved mig begyndte pc'en at blive ustabil og klage over får få volt til ram, da jeg installerede hardware doctor. Så fjernede jeg det, og har ikke haft problemer siden :)