Problemer med computeren.

Diverse d.  29. januar. 2007, skrevet af synerone
Vist: 176 gange.

synerone

Overclocker
Tilføjet:
29-01-2007 22:28:44
Svar/Indlæg:
2/1
Tja som overskriften lyder er der problemer med maskinen. Alt starter op i smukkeste orden. Windows loading skærm starter op (harddiskene snurrer livligt og sundt) når så den skifter over til den blå skærm med windows login er det som om computeren bliver slukket - harddiskene dør og skærm signalet dør - vifter snurrer stadig og viften i PSU kører fint der er lys på forsiden af computeren samt den lille power pærer på MB. Hvor ligger problemet her? er ved at gå ud af mit gode skind??? har koplet alt unødigt fra. MB med grafik kort og to Harddiske i hhv master og slave position. ikke meget der kræver strøm her.

Er der nogen derude der har foreslag til hvor problemet ligger. Håber i kan hjælpe en snart grædefærdig mand

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2007 23:31:36
Svar/Indlæg:
4107/224
kørte den fint før, eller er det en ny maskine?

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 00:28:17
Svar/Indlæg:
3065/208
Well, én gang da jeg oc'ede min Opteron 146'er for højt, havde den netop samme problem, at den nægtede at indlæse OS'et. ca. på samme tid. Jeg tror det, på det tidspunkt hvor den nægter at fortsætte, simpelthen er grafikkortet som ikke kan bruge indstillingerne til noget, men for mit vedkommende var der tale om for højt cpu-overclock, eller måske er du kommet til at give den for lidt strøm.

Fyld lige din profil ud med så mange oplysninger som muligt om hvilken hardware du har i dit system.

Mit eget system Opteron 170: 2.930/244 cpu/ram giver mig gode 3dmark resultater og udmærkede fps i fx Rainbow Six Vegas, men tjek lige det her screenshot:

[url=http://img226.imageshack.us/my... ;

Ærligt talt ved jeg ikke hvad jeg skal RMA'e. Jeg ved mit MB er defekt, mine ram kører ikke ratede hastigheder. Mit GFX har jeg muligvis oc'et for hårdt, men alting kører ganske fint i spil og i bench's; 3dmark06 og fx Rainbow Six Vegas.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 02:39:12
Svar/Indlæg:
3065/208

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 02:40:05
Svar/Indlæg:
3065/208
Min GPU core er døende. CS 1.6 virker dog :e

synerone

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2007 18:10:27
Svar/Indlæg:
2/1
computeren har kørt fint i omkring et år uden nogen som helst problemer og nu pludselig dette.

Der har ikke været foretaget nogen fifling af indstillingerne. Alt var som ønsket fra fabrikkens ønske :)

Kan det være MB eller cpu den er gal med? synes bare at det er mærkeligt det først sker idet den skifter over til windows log ind screen.

Er der ikke et klogt hoved der ude der har et foreslag? det bliver en dyr fornøjelse at købe nyt bare for at finde fejlen.

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2007 18:22:37
Svar/Indlæg:
513/54
jeg ville geninstallere windows hvis det var mit problem... du har jo selvfølgelig gemt alle dine billeder musik osv på cd eller dvd skiver ikk... :P

synerone

Overclocker
Tilføjet:
01-02-2007 15:42:03
Svar/Indlæg:
2/1
hehe nej...... men ligger heldigvis på andre partitioner på en anden harddisk end den med systemet.

Jeg vil prøve at geninstallerer windows og så vender jeg tilbage.