Vista/DirectX 10 kompatibel grafikkort

Grafikkort d.  30. januar. 2007, skrevet af JB:-)
Vist: 506 gange.

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2007 00:01:30
Svar/Indlæg:
207/50
Håber der er nogen her inde der kan trække en kanin op af hatten, eller eventuelt hjælpe mig med svaret på et spørgsmål?

Jeg står til at skifte stort set al hardware ud, da maskinen er en fire år gammel - det var den gang noget hed AGP og 478.
Har sådan set fundet det hardware der passer mine behov, men er kommet i tvivl om GFX-kort, nu når DirectX 10 er kommet på banen. En software opdatering kan vel ikke gøre et kort DirectX 10 kompatibel, da det vel et chipset'et der spiller ind?
Overvejer om jeg skal nøjes med et billigt GFX-kort nu, og så vente til DirectX rigtigt er kommet på banen med at smide en masse penge i et kort. En god plan eller?

Vil gerne bede om dit input!
JB🙂

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 00:19:50
Svar/Indlæg:
1643/172
Hvorfor ikke vente til det første spil med DX 10 kommer som du realt vil bruge penge på. Der er ingen grund til at opdater vis ikke der findes et eneste spil som du faktisk har tænkt dig at spille nu.

Personligt tror jeg at jeg springer den første DX 10 genneration over da der end ikke er kommet et eneste DX 10 spil jeg faktisk har tænkt mig at spille.

Lige PT er det kun Nvidia 8800 serien der har DX 10. ATI R600 er endnu ikke kommet.

Ved at næste genneration kommer ca ved september mdr i år. Det er nemlig altid april og september mdr at Nvidia udgiver et kort. De kort der kommer i April mdr er altid lidt opdateret kort. Lidt som vi kender det med 7800 serien til 7900 serien.

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2007 00:39:59
Svar/Indlæg:
207/50
#1 Mange tak for et super godt svar.

Hvis der kommer en ny generation til september, venter jeg på den til en gang i det nye år - så er den sikkert til at betale for.

Så vil jeg nøjes med et MSI NX7600GT Diamond Plus nu, så kan jeg både bruge det til computeren samt fjernsynet.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 08:30:34
Svar/Indlæg:
6899/119

Ja ikke før Crysis kommer til sommer synes jeg der er noget interessant ved DX10.

Og Crysis skulle efter sigende køre fremragende på DX9 platforme også, så lad os se hvor relevant det bliver med DX10 til at starte med.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2007 20:11:28
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg springer over ;)

Jeg kan godt leve uden et par ekstra effekter og unreal tournament 3 er så vidt jeg ved baseret på dx9 så hvorfor give en hel masse `(mere) bare fordi Crysis er blevet hypet op over skyerne?