Høj ping, trods god forbindelse (kollegie)

Spil d.  30. januar. 2007, skrevet af SnowMann
Vist: 298 gange.

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 08:23:51
Svar/Indlæg:
543/67
Hey,

har en ping på over 200, hvilket medfører kick fra punkbuster (BF2) og det skyldes højst sandsynligt at jeg sidder på kollegienetværk. Nogen der har et forslag til at komme udenom, hvad det nu end er der forudsager den høje ping? Linjen er jo 10mbit så det er ikke det :)

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 08:32:45
Svar/Indlæg:
765/82
prøv det her:

klik på [start]
vælg: Kør..
skriv: cmd
skriv i det sorte vindue: ping dix.dk

når du har lavet den, tag et sceen shot og vist det her. brug evt www.peecee.dk

efter det laver du en anden måling hvor du skriver: tracert dix.dk

den ligger du også lige et billed op af.

for at lukke det sorte vindue skriver du bare: exit

det hele skulle gerne se sådan ud her:
http://www.peecee.dk/index.php...

så kan man se hvor det går galt med din høje ping.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 10:03:49
Svar/Indlæg:
6052/189
sker med 99% garanti fordi et par stykker sidder og downloader som store grise.

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 10:57:33
Svar/Indlæg:
543/67
#1 Det gør jeg lige når jeg kommer hjem ;)

#2 Det tror jeg du har ret i :P

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 11:02:36
Svar/Indlæg:
6052/189
dvs reelt kan du ikke gøre noget.. du kan prøve at tage fat i vedkommende der administrerer internettet.. og hvis han ser at problemet er tilstrækkeligt, så find ud af noget hvor i enten:

blokerer specifikke porte gennem routeren..

eller får sat en maskine op hvor internettet bliver kørt igennem. denne vil så have et program ala PFsense.. et program der vist har "trafic shaping".. dvs det kan indsnævre trafik på bestemte porte.

Aleks

Overclocker
Tilføjet:
30-01-2007 15:01:12
Svar/Indlæg:
70/22
sker med 99% garanti fordi et par stykker sidder og downloader som store grise.

Ja, det er desværre ret ofte skyld i at delte netværk er ustabile. En af mine venner har en studielejlighed i gentofte hvor han også betaler et beskedent beløb for at være på et fælles netværk. Det virker i bund og grund fint nok. Men vi har en fæl mistanke om at der sidder et grådigt svin og hiver ned fra de store hylder med Newsleecher eller lign. programmer fra tid til anden. Der opstår visse tidspunkter hen på aftenen hvor han knapt nok kan få åbnet google i explorer fordi nettet er overbelastet. Fascom som er administratore på netværket kan ingen ting gøre, de nævner godt nok at få ude ved ham betaler 10kr. ekstra for at have div. porte åbne, men de har ikke tænkt sig at gøre noget ved det. Hold kæft hvor havde jeg ikke fundet mig i det, ordet studie i studie bolig mister lidt sin værdi når der ikke er internet i lejligheden der bare nogenlunde funker!

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2007 15:18:27
Svar/Indlæg:
2732/41
Traffic shaping ftw, Desuden har hastigheden ingen indflydelse på ping