det må være en slags omkobling, jeg har hørt noget om at man skal bruge en router , der er netkort i min bærbare, men hvad skal jeg bruge for at komme på nettet.
Alt det der med routere og udstyr mv. du får brug for er først næste skridt. Først skal vi lige have konstateret om du skal have internet i din lejlighed eller hus. Dette kræver at man er tilmeldt hos en udbyder først og fremmest.
Når alt dette er på plads kan vi tage det med udstyret bagefter.
Det du så skal anskaffe er en router. Denne kan fordele internet forbindelsen i huset. Det er meget vigtigt at det er en router og ikke en switch, sidstnævnte vil ikke nemlig ikke virke.
jeg tror det, men hvad koster sådan en router og hvad er det, og hvis jeg får sådan en kan jeg så tage computeren med på farten, eler kræver det noget helt andet.
Routere der med garanti vil dække dine behov koster mellem 3-500 kr. Denne kan som sagt fordele internettet, dog kun inde for en vis radius. dvs. derhjemme. Du vil ikke kunne tænde din computer. fx. 1 km fra hvor du bor og så stadig være på. Du skal befinde dig i området af din husstand.
hvordan fungerer sådan en router, hvad skal jeg have fat i hvis jeg gerne vil have min bærbare med på tur for eksempel, og ved hvilke hastighed kan man bruge en router
Det er stadig begrænset mht. at være på nettet rundt omkring i byen. Benytter mig ikke selv af det, dog ved jeg at fx. et firma som clearwire tilbyder det i nogle af Danmarks storbyer.
Routere kan generelt tage alle hastigheder, mig bekendt alle dem der bliver tilbudt hos webspeed. Så på det plan burde der ikke være bekymringer.
Hvordan en router fungere er i bund og grund simpelt. I stedet for at du har ledningen fra TDC boxen direkte sat i computeren, så skal den over i routeren og derefter videre igen med ledning evt. til din stationære. Endvidere kan den sende internet signalet ud i luften, således at du frit kan bevæge dig rundt i huset og stadig være på nettet.