Lavet raid config...men

Diverse d.  31. januar. 2007, skrevet af Psym
Vist: 167 gange.

Psym

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2007 16:48:22
Svar/Indlæg:
663/58
Jeg har lige fået sat 2 wd 250 gb RE drev(storage diske i raid 0) sammen på raid portene på mit ds3 og min raptor system disk på intels singel porte. Jeg lavede et array i bios. I bios har jeg sat den til RAID/IDE men nu kan den ikke se mit dvd drev som er ATA133 så hvordan skal jeg formatere mit array ? I windows kan mit raid config program godt se de 2 diske som 1 raid array men jeg kan ikke gøre så meget andet.

http://www.peecee.dk/index.php...

Min ide til hvordan jeg skal få det til at funke er at jeg slår RAID/IDE til IDE i bios, så den kan se mit dvd drev så starte en install af windows op hvor jeg bruger de raid drivere(f6 i installationen) jeg har hentet fra Jmicrons hjemmeside og så formatere bag efter... lyder det okay ?

håber at i kan hjælpe

X.x

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2007 18:27:41
Svar/Indlæg:
3410/199
Når jeg skal sætte mit system med to WD diske i raid0 på mit I875P-board, henter jeg en raid-driver fra Asus' side, og installerer den, som du selv beskriver. Altså med F6 når man installerer windåse.

Jeg tror godt, at du kan gøre det efter din win-installation, ved at lave en "reperation" af windåse. Så spørger den nemlig igen efter raid/scsi/third party -drivere.

På mit Asusboard skal jeg endvidere ved opstart trykke "CTRL+F" for at komme ind i en raid-setup, hvor jeg sætter mit array op.

Der sidder sikkert 2x2 SATA-tilslutninger på dit bundkort. Er du sikker på, at du har taget de rigtige? Typisk skal man bruge nogle for at køre raid1, og nogle andre for at køre raid 0.

Mvh Simon

Psym

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2007 19:30:54
Svar/Indlæg:
663/58
installerede jmircons egne drivere i windows og den genkendte alle ATA133 drev. Startede så windows installen fra dvden og installerede jmicron raid driverne og formatere(500 gb tog 1 time og 45 min .... Zzzzz.). Og er lige kommet tilbage i windows med et drev på 467 gb ...woot ^_^. Hvordan kan jeg bedst teste om den køre med fuld skrue ?

sisoft bench måske ?