RAM teori.

Diverse d.  01. februar. 2007, skrevet af TTang
Vist: 306 gange.

TTang

Overclocker
Tilføjet:
01-02-2007 16:44:44
Svar/Indlæg:
150/46
Hey, jeg er ikke sikker på at jeg har helt styr på begreberne ved RAM så har nogle spørgsmål:

Hvad betyder T2? T1?

CAS latency'en der gælder det om så lave timings om muligt ikke, men hvad står det sidste tal for? f.eks. 4-4-4-12?? hvad betyder 12 her?

Og hvad når de 3 første ikke er ens? f.eks. 3-4-3-9??

Og hvad med C5D? C4D? jo lavere jo bedre ikk??

Hvad er DHX teknologien?

Det gælder ved om at få dem til at køre stabilt ved den lavest mulige spænding??

Det hjælper vel ikke at køre med en højere FSB end CPU'en?? så hvis CPU'en kører med 400 i FSB så kan man ikke få noget ud af at køre RAM'ne højere end 800 Mhz?

Og så lige et aller sidste, men meget vigtigt spørgsmål, hvilke producenter er bedst? Jeg overvejer mest Corsair og Kingston...

TTang

Overclocker
Tilføjet:
02-02-2007 20:59:02
Svar/Indlæg:
150/46
Ingen der vil hjælpe?

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2007 16:52:19
Svar/Indlæg:
5410/123
Jo, det ville jeg gerne, men jeg ved ikke så meget om det :l

T1 er bedre end T2, men jeg ved ikke havd det er/gør.

Timings: jo lavere, jo bedre.

"Og hvad når de 3 første ikke er ens? f.eks. 3-4-3-9??" Kan du forklare dig bedre?

Grunden til at man gerne vil have rammene til at køre stabilt ved så få volt, som muligt er, at så bliver de ikke så varme ;)

Det kan godt hjælpe at rammene kører meget hurtigere end fsb'en f.eks. ved høje timings. Det kommer jo også an på cpu og bundkort hvad der vil være flaskehalsen ;)

Kingston har nogle rigtigt gode value ram, men de er ikke gode til oc.
Det skifter hele tiden, hvem der laver de bedste oc ram.
DDR: Jeg syntes selv at mine Crucial Ballistix er onde. De oc'er ikke så vildt, men ved 250 mhz læser de 8 gb/s og skriver 6 gb/s :D
DDR2: Cellshock har lavet nogle totalt sindsyge ram. De koster ikke ret meget og PC6400 udgaven oc'ere fra 800 mhz til hele 1200 mhz!! :o De er bestemt vær en krone vær. :)

http://www.hardware-test.dk/te...