lyd isolering???

Hyggehjørnet d.  01. februar. 2007, skrevet af Empty_soldier
Vist: 618 gange.

Empty_soldier

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2007 20:08:19
Svar/Indlæg:
210/58
Hey, jeg står sådan lidt med tanken om at isolere min væg, da jeg har koblet et lidt mindre steroe anlæg til min computer, som består af en panasonic surround reciever og 2 x JVC 45 watts højtalere, som skal blive til et surround sæt når jeg engang har købt et højtaler sæt, og et HDA digital dts, halløj kort :)

nå ja men til pointen, tror min nabo vil hade mig rimelig groft hvis jeg ikke enden spiller lavt ( som jeg ikke kan se meningen i når man spendere nogle tusindene bare på lyd ) så jeg har over vejet at købe sådan noget lyd isolerende skum lignende det her: http://overclocking.dk/billedb... til en overkommelig pris :)

nogen der ved hvor man kan købe det? eller er der nogen der evt. kan skaffe det til en overkommelig pris?

King

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2007 20:48:33
Svar/Indlæg:
29/1
Brug nogen æggebakker, de fungere fint som isolering 8)

Empty_soldier

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2007 21:08:02
Svar/Indlæg:
210/58
æggebakker er møg grimme, det er en hel væk på 2,5 x 4 meter jeg skal isolere... så ellers tak, for rådet ;)

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2007 21:21:09
Svar/Indlæg:
558/73
Hvor meget plads af væggen er du villig til at ofre?

Bedste løsning vil opnås ved at montere nogle bjælker, og lægge isolering ind mellem dem, og skrue gipsplader op, spartle op og tapesere :D Det vil nok fylde en 20 cm, som du så vil miste af dit rum. Du bør overveje at gøre det på alle væggene, samt loft, så kan du blære dig med dit eget lydisolerede rum :D

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2007 21:58:45
Svar/Indlæg:
2516/381
de har noget af det hos rsonline.dk
Men tror det bliver pænt dyr... tjek selv

http://www.rsonline.dk/cgi-bin...

King

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2007 22:27:01
Svar/Indlæg:
29/1
#2 nu var det fordi jeg tænkte på prisen også, ved godt de ikke en kønne (bruger dem selv i et øvelokale) men til den pris det koster at lave en ordenlig lydisolering var det jo værd at overveje.

Empty_soldier

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2007 22:31:13
Svar/Indlæg:
210/58
#4 tror du har rat i det bliver en dyr omgang hvis det er til de priser... :)

nogen der ved om det kan få's til overkommelige priser?

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2007 23:28:18
Svar/Indlæg:
667/20
Det skum vil ikk suge ret mange lyde, kun isolerende væg/vægge som #3 er inde på, altså lave en dybere væg med et skelet og smid f.eks nogen A-Batts i 50 eller 100mm, så på med en gipsplade som afslutning, men tror næppe du kan spille så højt at naboen ikk brokker sig, hvis han allerede gør det nu...

Beach

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2007 03:27:07
Svar/Indlæg:
112/15
Lydisolering er en videnskab og bor du på en "hylde" (læs: Lejlighed) så har du en opgave der siger spar 2 ;)

For at dæmpe bas (lave frekv.) kræver det at du placere dine højtalere på en sådan måde at der er mindst mulig fysisk kontakt til rummet. Dette kunne f.eks. være at stille dine højtalere på spikes eller evt hænge dem op i snor / kæder eller andet så de vibrationer der fysisk kommer fra højtaleren bliver fordelt (dæmpet) af selve ophænget.

Diskanten (høje frekv.) kræver former på de reflekerende flader (læs: væg, gulv og loft) der ligner formen (tidligere omtalt af flere i tråden) fra æggebakker. Jo mere spidse toppen er og jo blødere landingen af denne bliver, jo bedere er dæmpningen. Den absolutte bedste dæmpning af de høje Frekv. opnås derfor kun ved at montere et matriale i denne form på alle flader i rummet :e

Da dette til "privat brug" er lidt uoverkommeligt kan jeg anbefale at sætte nogle gulvtæpper op på alle de flader du har i rummet. Ved godt det er en nabo der "klager" men fidusen ved også at sætte tæpper op på gulv og loft giver lyden mulighed for at "dø" væsentlig hurtigere hvilket igen medføre en lavere udstrålning af lydbølger til de omkringliggende rum!!!

Jo mere "langhårdet" et gulvtæppe du vælger jo bedere er dæmpningen.

Prøv evt at læse lidt med her--->
http://www.hifi4all.dk/content...

saul

Overclocker
Tilføjet:
02-02-2007 07:59:33
Svar/Indlæg:
59/1
Man kan købe Rockwool industri batts med noget fintmasket stof på den ene side. De kan limes direkte på væggen. Du kan også overveje et flydende gulv. Se mere hos Rockwool.

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2007 08:57:01
Svar/Indlæg:
558/73
Vil nu stadig sige, at mit forslag i #3 er blandt de billigste, og helt sikkert den smukkeste løsning! Men har man 10 tommelfingre bliver det selvfølgelig noget dyrere i håndværker omkostninger :)