32bit driver på 64bit software - kan man det?

Bundkort / CPU d.  01. februar. 2007, skrevet af JB:-)
Vist: 292 gange.

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2007 22:58:19
Svar/Indlæg:
207/50
Håber der er nogen herinde, der har lidt bedre viden om 32bit og 64bit end mig.

Jeg står til at skulle udskifte hele computeren, da det mest er ved at være fire år gammelt. Egentlig ville jeg vente et halvt år, til alt var ordentligt Vista klart, men står til at skulle have barn - så bliver nok ikke så meget tid efter den deadline.

Af flere grunde står jeg til et Intel DG965WH motherboard:

http://www.intel.com/cd/channe...

Det ser dog ikke ud til at de fleste driver ikke er 64bit, hvilket jeg ønsker at benytte mig af:

http://downloadfinder.intel.co...

Spørgsmålet er så - kan man benytte 32bit drivers ved 64bit software, ind til de får lavet nogle nye opdatering?

Ved ikke hvis der findes et lige til standard svar, men vil sætte pris på dit svar.

syska

Superbruger
Tilføjet:
02-02-2007 02:43:33
Svar/Indlæg:
1085/26
Hvis du som jeg også troede du ville skifte til 64bit, ser jeg ikke nogen grund til det ... af alle de tests jeg har læst er der ikke noget bedre ved det ... hopper sådan lidt frem og tilbage hvem der vinder.

og nej, tror ikke 32bit drivere kører på 64bit, da alt 32bit kører gennem WOW ( Windows On Windows )

Men når de engang får lavet programmer som kører bedre skifter jeg da helt sikkert ... bare kun besvær ved det nu, da der ikke findes nok drivere .... 🙂

Still XP all the way ... indtil de smider SP1 ud ... så jeg synes der er nogle ting som er for duske i Vista ... 🙂 men ellers har de endeligt lavet et system som folk nok kommer til at skifte rimeligt hurtigt til.

hang loose ... skolen kalder i morgen

// ouT

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2007 05:12:25
Svar/Indlæg:
1996/65
Windows Xp 64-bit ... kan ihvertfald ikke benytte 32-bit drivere ... og jeg er rimelig sikker på det samme gør sig gældende for Vista....

Angående 64 vs. 32-bit ... så kommer det meget anpå hvilke opgaver man laver på computeren, om det kan betale sig. Desuden er det ret få windows programmer som er lavet i en 64-bit version, hvilket er et must for at få nogen somhelst form for forbedring. :i