Pludselig sort skærm: Bundkort fejl, eller an

Diverse d.  02. februar. 2007, skrevet af Jet
Vist: 256 gange.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2007 16:21:56
Svar/Indlæg:
129/16
Hej med jer folkens

Nu er det længe siden jeg har brugt dette forum, men da jeg gjorde kunne man altid få masser af hjælp herinde, og det regner jeg med man stadigvæk kan.

Til mit problem:

Jeg har et lille (faktisk stort) problem med min computer. En dag da jeg var ved at skrive en opgave, gik min skærm bare i sort.
jeg fik Skæmen checket og den fejlede ikke noget.
Derefter fik jeg checket mit grafikkort, da dens blæser var begyndt at larme mere end godt var, men nej, den fejlede heller ikke noget, bortset fra blæseren.
Efter jeg fik checket både skærm og grafikkort forsøgte jeg igen,
systemede startede op, men stadigvæk sort skærm.

Mit spørgsmål:

Nu mistænker jeg mit bundkort, da selve slottet til mit grafikkort kan jo være gået i stykker. Men er der andre muligheder for at skærmen kan gå i sort?

Lige lidt hardware info:
Bundkort: Asus P5AD2-E Premium
Grafikkort: Asus Geforce 6600 GT
CPU: Pentium4 3 GHz (kan ikke huske den helt nøjagtige model)
RAM: 2x 512 4200 DDRII

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette problem.

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2007 16:25:24
Svar/Indlæg:
469/83
det kunne vel også være ram eller cpu den var gal med ?.. du må vel bare prøve at skifte delene ud 1 efter 1 og se hvad der hjalp

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2007 18:31:53
Svar/Indlæg:
129/16
Hej

Tak for svaret. Jeg har dog tænkt på det samme, men de erfaringer jeg har haft med fejl på ram, har som regel resulteret i at der bliver blå skærm, og ikke at det går i sort.

Men ang. CPU, så bliver det et problem, da jeg ikke har noget at teste det med. :l

Men jeg vil da checke det med rammen under alle omstændigheder for en sikkerhedsskyld.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 18:02:08
Svar/Indlæg:
129/16
Hej alle

Nu har jeg endelig haft tid til at få checket min computer, da jeg fik fat i et gammelt grafikkort som kan sættes i et pci slot.
Dersværre viser det sig at intet har ændret sig, der er stadigvæk sort skærm, selv om jeg prøvede at tage ram-modulerne ud.
Så hvis jeg ikke tager helt fejl, så kan man vel kun konkludere at det er bundkortet det er galt med. Eller hvad siger i?

Jeg håber i har andre forslag, eller kan give mig ret i at det må være bundkortet som er noget galt med.

På forhånd mange tak :)

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 18:10:55
Svar/Indlæg:
3485/76
altså jeg kan umiddelbart ik se hvorn en cpu skulle kunne få en skærm til at gå i sort, når compen kører videre, så umiddelbart ville jeg sige det var moboet. hvis du altså har fået de ram ordenlig tjekket. så ja din egen vudering af problemet er nok rigtig nok.