Nu har jeg kæmpet med det her i flere dage. Jeg har 2 raptor som køre raid 0 med windows Xp Pro. Så har jeg en ATA disk hvor jeg har indstalleret Vista på. Problemerne må være de driverne i vista. Jeg har hentet de beta driver på nvidia.com og slidt google ned med søgninger. Og hver gang man finder noget så ender man med de samme driver. Og de virker ikke. jeg kan godt indstaller dem.men mit raid kommer ikke frem. Med mit gamle bundkort Epox 9nda3+ Nf3 ultra kunne jeg få det til og virke ganske fint med lidt driver fusk. Men min nye bundkort Epox 9npaj sli med NF4 sli chipset er ikke så let og narre. http://www.epox.com.tw/eng/pro...
Da der ikke er en bios update som er forholdsvis ny ( foråret 2006). har jeg fusket en bios med NVraid5.50 istedet for 4.76 som er i den org bios, men det hjælp heller ikke.
Jeg mangler lige en ledetråd til og komme vidre og få det til og virke. Jer med DFI NF4 sli chipset kan i få det til og virke,da det er nvraid5.50 jeg har taget fra en DFI bios.
Alle gode ideer er velkommen, også dem man syndes er de meste simple ( det er tit det der virker ). :e
Det kan da ikke passe at der ikke er en der køre Vista på en NF4 bundkort med noget raid :e Der har fået det til og virke- jeg har lige update bios til nvraid. 5.60 men det var ikke bedre :l
EDIT: Nu har jeg fået det til og virke . Div driver fix/bios fix så virker det. Utrolig det skal være så besværlig, og hvordan kan man sælge et OS hvor der ikke er lavet driver til noget så sølle som et raid setup.