Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 13:02:03
Svar/Indlæg:
70/22
Hej alle sammen, jeg ved godt at denne tråd er meget lang. Men jeg står virkelig med et problem hvor jeg har brug for gode råd:
Jeg bestilte tilbage i maj måned 2006 to skærme af 42" modellen, en til mig, og en til mine forældre. Vi fik at vide at de ville komme ca. 3 uger efter. Dette var ikke tilfældet, de ankom først efter 5 uger, og på trods af at de havde ringet mig op og fortalt at de stod nede i butikken, var de der ikke da jeg kom. Efter at have jongleret lidt rundt med nogle opringninger, fandt de ud af at de kun havde den ene af skærmene, de fandt derefter ud af at de kunne give mig en anden kundes levering, da han først ville komme en uge efter. Jeg får så de her to skærme med hjem, den ene desværre uden de tilhørende højtalere som var bestilt til den. Disse var i restlager og ville komme 2 uger efter.
Den ene skærm vil desværre ikke levere et korrekt billede, alt hvad man kunne se var et testbillede hvor den gennemgår farverne. Der kommer dog lyd over de højtaler der passer til 40" modellen som alfaview så venligt havde udlånt mens vi ventede på de rigtige. Til dette var Alfaviews svar, at det sikkert var en transportskade.
Den anden skærm var bare heller ikke iorden. Jeg havde fået vægbeslag til dem begge, men til start skulle den bare stå på tvbordet. Skruerne til fodsoklen kunne ikke skrues ind da selve hullet bag på skærmen ikke var korrekt boret.
Det viste sig dog ret hurtigt da jeg følgende kobler min computer til skærmen at der var yderligere problemer med min den, opløsningen kunne ikke komme over 1024 x 780. Og den er blevet solgt på en HD skærm med en opløsning på 1366 x 768. Efter at have talt med deres service afdeling gjorde de mig opmærksomme på, at de var bekendte med at få skærme havde denne form for chipfejl. De har ikke informeret hverken tidligere eller kommende købere på ovenstående ifl. deres tekniske afdeling. De tilbyder mig at jeg kan sende skærmen ind når de har løsningen på problemet. Til dette nægter jeg en reparation, og forlanger at få en ny skærm.
Jeg bliver skrevet op til to nye skærme. Alfaview har så en enorm leveringsliste, men jeg blev lovet at jeg stod højest på listen så jeg ikke skulle vente yderlige 5 uger. Dette skete tydeligvis ikke, jeg var tit lige forbi forretningen for at kontrollere at de havde fået nye skærme hvilket de op til flere gange havde fået. Alligevel måtte jeg vente i ca. en måned. I mellem tiden var jeg i gang med at flytte, og jeg fik selv lov til at hente og bringe både nye og gamle skærme hvilket var ret trættende i længden.
Da de to nye skærme ankommer, er den kun den ene der virker optimalt. Den anden skærm havde en pixel fejl oppe i højre hjørne. Hele sagen var på dette tidspunkt ved at stå mig langt ud af halsen. Jeg tropper derfor op nede i forretningen igen, hvor de på det nærmeste giver udtryk for at de desværre intet kan stille op andet end at sætte mig på endnu en venteliste. Den her gang er jeg efterhånden have mistet tålmodigheden, ikke så meget pag. af selve fejlene på skærmene, men mere fordi jeg ikke følte at de havde styr på noget som helst. Ejeren af forretning lod ikke til at han havde styr på hvad der foregik i butikken.
Heldigvis var ejeren af hele kæden tilfældigvis nede i butikken den dag, Kim Christensen, og han lovede at overtage sagen. Herefter skete der ikke noget som helst. Jeg prøvede forgæves at få fat i folk der lovede det ene og det andet, og mange lovede at ringe tilbage, men jeg hørte ikke noget fra dem.
Der er nu gået 3 uger siden jeg afleverede min skærm, og jeg havde stadig intet hørt. Jeg tropper på ny op i forretningen og forlanger en afklaring på alt dette. Den daglige leder i butikken i Lyngby, Ole, er på dette tidspunkt ikke tilstede. Sagen bliver derfor overdraget til hans midlertidige afløser Thomas. Efter han tager over i sagen føler jeg først den kundeservice jeg mener man er berettiget til i sådanne tilfælde. Vi aftaler at sagen får 1. prioritet og at de nok skal stå for leveringen af skærmen. Derudover får jeg foræret to dvd'er samt kabeltilbehør. Vi er nu oppe på den 4. mand der har taget over i sagen hvormed kaos efterhånden hersker. Ydermere bliver jeg lovet at de pakker skærmen ud og kontrollere den en ekstra gang inden de sender den ud til mig. Jeg fik derfor leveret en skærm her i slutningen af juli 2006. Denne er blevet kontrolleret inden den forlod butikken, så der var jo ikke nogen fejl, eller var der? Til min store forargelse drejede gevindet med urets retning, når jeg prøver at skrue vægbeslaget fast på bagsiden af skærmen. Ergo kan den altså ikke komme op og hænge på væggen. Han troede næsten at jeg jokede da jeg ringede og fortalte ham at den ikke var i orden. Jeg måtte derfor pænt stille det på foden igen og vente på endnu en ny skærm. Denne dukker op en 1½ uge efter, og jeg har langt om længe modtaget en skærm uden umiddelbare fejl. Thomas gør mig opmærksom på at hvis fejlene fortsætter, mener han, at der er grundlag for et tilbagekøb hvis jeg ønskede dette. Dette kom kun op til en kort overvejelse da jeg nu havde fået leveret skærmen, og jeg derfor ikke i min vildeste fantasi, kunne forestille mig at det kunne blive værre.
Dette holder dog kun til midten af januar 2007, her begynder skærmen at komme med mislyde i variable intervaller efter opstart. Efter at have gennemgået symptomerne med serviceafdelingen endnu en gang. Bliver vi enige om at den ikke bør komme med disse lyde. Jeg kontakter derefter en salgsekspedient i butikken, endnu en ny mand der for forklaret hele historien, han kan udmærket forstå min situation og mener derudover at jeg har krav på at få annulleret handlen. Vi aftaler derfor at jeg onsdag d.31. januar 2007 skal komme ned i forretningen hvorefter han vil foretage et tilbagekøb. Da jeg kommer ned med skærmen på ovennævnte dag er det ikke ham, men Ole, den daglige leder der står dernede. Alt hvad der hedder tilbagekøb mv. er ikke hans beslutninger længere, og jeg skal derfor fortsætte sagen med hovedkontoret. Jeg tager derfor kontakt til forbrugerstyrelsen for at få et indblik i hvordan jeg rent juridisk står i situationen. De mener at jeg efter sagens omstændigheder har krav på et tilbagekøb.
Jeg får nu kontakt til Pernille, som jeg har ladet mig fortæller er koordinator hos Alfaview i Danmark. Jeg sætter hende ind i de grove detaljer i sagen, hvorefter hun fortæller mig at jeg formentlig ikke skal regne med at få medhold. Til dette ønsker hun noget skriftligt fra forbrugerstyrelsen før hun mener at jeg kan få medhold. Dette er ikke muligt før jeg opretter det som en klagesag hos forbrugerstyrelsen. I skrivende stund, (kl. 10:40 d.6/2. 2007) er klagesagen ikke oprettet, da jeg stadig venter svar fra hovedkontoret i alfaview. Status er at jeg efter 5 skærme står med en tilbage som virker, og en defekt skærm samt tilbehør der er i Alfaviews varetægt. Udover at jeg to gange i butikken er blevet lovet et tilbagkøb er dette endnu ikke blevet opfyldt.
Mit spørgsmål er så nu, bør jeg skrider til yderligheder? Jeg fik at vide at jeg ikke skal forvente at få godkendt et tilbagekøb, og jeg vil derfor indberette sagen til forbrugerstyrrelsen. Måske endda Tv2's Basta og Kontant hos DR.
Hva synes i?
Mvh Aleks