Prob. m. anullering af handel hos Alfaview

Hyggehjørnet d.  06. februar. 2007, skrevet af Aleks
Vist: 615 gange.

Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 13:02:03
Svar/Indlæg:
70/22
Hej alle sammen, jeg ved godt at denne tråd er meget lang. Men jeg står virkelig med et problem hvor jeg har brug for gode råd:


Jeg bestilte tilbage i maj måned 2006 to skærme af 42" modellen, en til mig, og en til mine forældre. Vi fik at vide at de ville komme ca. 3 uger efter. Dette var ikke tilfældet, de ankom først efter 5 uger, og på trods af at de havde ringet mig op og fortalt at de stod nede i butikken, var de der ikke da jeg kom. Efter at have jongleret lidt rundt med nogle opringninger, fandt de ud af at de kun havde den ene af skærmene, de fandt derefter ud af at de kunne give mig en anden kundes levering, da han først ville komme en uge efter. Jeg får så de her to skærme med hjem, den ene desværre uden de tilhørende højtalere som var bestilt til den. Disse var i restlager og ville komme 2 uger efter.

Den ene skærm vil desværre ikke levere et korrekt billede, alt hvad man kunne se var et testbillede hvor den gennemgår farverne. Der kommer dog lyd over de højtaler der passer til 40" modellen som alfaview så venligt havde udlånt mens vi ventede på de rigtige. Til dette var Alfaviews svar, at det sikkert var en transportskade.
Den anden skærm var bare heller ikke iorden. Jeg havde fået vægbeslag til dem begge, men til start skulle den bare stå på tvbordet. Skruerne til fodsoklen kunne ikke skrues ind da selve hullet bag på skærmen ikke var korrekt boret.
Det viste sig dog ret hurtigt da jeg følgende kobler min computer til skærmen at der var yderligere problemer med min den, opløsningen kunne ikke komme over 1024 x 780. Og den er blevet solgt på en HD skærm med en opløsning på 1366 x 768. Efter at have talt med deres service afdeling gjorde de mig opmærksomme på, at de var bekendte med at få skærme havde denne form for chipfejl. De har ikke informeret hverken tidligere eller kommende købere på ovenstående ifl. deres tekniske afdeling. De tilbyder mig at jeg kan sende skærmen ind når de har løsningen på problemet. Til dette nægter jeg en reparation, og forlanger at få en ny skærm.

Jeg bliver skrevet op til to nye skærme. Alfaview har så en enorm leveringsliste, men jeg blev lovet at jeg stod højest på listen så jeg ikke skulle vente yderlige 5 uger. Dette skete tydeligvis ikke, jeg var tit lige forbi forretningen for at kontrollere at de havde fået nye skærme hvilket de op til flere gange havde fået. Alligevel måtte jeg vente i ca. en måned. I mellem tiden var jeg i gang med at flytte, og jeg fik selv lov til at hente og bringe både nye og gamle skærme hvilket var ret trættende i længden.
Da de to nye skærme ankommer, er den kun den ene der virker optimalt. Den anden skærm havde en pixel fejl oppe i højre hjørne. Hele sagen var på dette tidspunkt ved at stå mig langt ud af halsen. Jeg tropper derfor op nede i forretningen igen, hvor de på det nærmeste giver udtryk for at de desværre intet kan stille op andet end at sætte mig på endnu en venteliste. Den her gang er jeg efterhånden have mistet tålmodigheden, ikke så meget pag. af selve fejlene på skærmene, men mere fordi jeg ikke følte at de havde styr på noget som helst. Ejeren af forretning lod ikke til at han havde styr på hvad der foregik i butikken.
Heldigvis var ejeren af hele kæden tilfældigvis nede i butikken den dag, Kim Christensen, og han lovede at overtage sagen. Herefter skete der ikke noget som helst. Jeg prøvede forgæves at få fat i folk der lovede det ene og det andet, og mange lovede at ringe tilbage, men jeg hørte ikke noget fra dem.
Der er nu gået 3 uger siden jeg afleverede min skærm, og jeg havde stadig intet hørt. Jeg tropper på ny op i forretningen og forlanger en afklaring på alt dette. Den daglige leder i butikken i Lyngby, Ole, er på dette tidspunkt ikke tilstede. Sagen bliver derfor overdraget til hans midlertidige afløser Thomas. Efter han tager over i sagen føler jeg først den kundeservice jeg mener man er berettiget til i sådanne tilfælde. Vi aftaler at sagen får 1. prioritet og at de nok skal stå for leveringen af skærmen. Derudover får jeg foræret to dvd'er samt kabeltilbehør. Vi er nu oppe på den 4. mand der har taget over i sagen hvormed kaos efterhånden hersker. Ydermere bliver jeg lovet at de pakker skærmen ud og kontrollere den en ekstra gang inden de sender den ud til mig. Jeg fik derfor leveret en skærm her i slutningen af juli 2006. Denne er blevet kontrolleret inden den forlod butikken, så der var jo ikke nogen fejl, eller var der? Til min store forargelse drejede gevindet med urets retning, når jeg prøver at skrue vægbeslaget fast på bagsiden af skærmen. Ergo kan den altså ikke komme op og hænge på væggen. Han troede næsten at jeg jokede da jeg ringede og fortalte ham at den ikke var i orden. Jeg måtte derfor pænt stille det på foden igen og vente på endnu en ny skærm. Denne dukker op en 1½ uge efter, og jeg har langt om længe modtaget en skærm uden umiddelbare fejl. Thomas gør mig opmærksom på at hvis fejlene fortsætter, mener han, at der er grundlag for et tilbagekøb hvis jeg ønskede dette. Dette kom kun op til en kort overvejelse da jeg nu havde fået leveret skærmen, og jeg derfor ikke i min vildeste fantasi, kunne forestille mig at det kunne blive værre.

Dette holder dog kun til midten af januar 2007, her begynder skærmen at komme med mislyde i variable intervaller efter opstart. Efter at have gennemgået symptomerne med serviceafdelingen endnu en gang. Bliver vi enige om at den ikke bør komme med disse lyde. Jeg kontakter derefter en salgsekspedient i butikken, endnu en ny mand der for forklaret hele historien, han kan udmærket forstå min situation og mener derudover at jeg har krav på at få annulleret handlen. Vi aftaler derfor at jeg onsdag d.31. januar 2007 skal komme ned i forretningen hvorefter han vil foretage et tilbagekøb. Da jeg kommer ned med skærmen på ovennævnte dag er det ikke ham, men Ole, den daglige leder der står dernede. Alt hvad der hedder tilbagekøb mv. er ikke hans beslutninger længere, og jeg skal derfor fortsætte sagen med hovedkontoret. Jeg tager derfor kontakt til forbrugerstyrelsen for at få et indblik i hvordan jeg rent juridisk står i situationen. De mener at jeg efter sagens omstændigheder har krav på et tilbagekøb.
Jeg får nu kontakt til Pernille, som jeg har ladet mig fortæller er koordinator hos Alfaview i Danmark. Jeg sætter hende ind i de grove detaljer i sagen, hvorefter hun fortæller mig at jeg formentlig ikke skal regne med at få medhold. Til dette ønsker hun noget skriftligt fra forbrugerstyrelsen før hun mener at jeg kan få medhold. Dette er ikke muligt før jeg opretter det som en klagesag hos forbrugerstyrelsen. I skrivende stund, (kl. 10:40 d.6/2. 2007) er klagesagen ikke oprettet, da jeg stadig venter svar fra hovedkontoret i alfaview. Status er at jeg efter 5 skærme står med en tilbage som virker, og en defekt skærm samt tilbehør der er i Alfaviews varetægt. Udover at jeg to gange i butikken er blevet lovet et tilbagkøb er dette endnu ikke blevet opfyldt.


Mit spørgsmål er så nu, bør jeg skrider til yderligheder? Jeg fik at vide at jeg ikke skal forvente at få godkendt et tilbagekøb, og jeg vil derfor indberette sagen til forbrugerstyrrelsen. Måske endda Tv2's Basta og Kontant hos DR.

Hva synes i?

Mvh Aleks


larsup
 
Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 14:12:07
Svar/Indlæg:
80/18
se at få den sag anmeldt til forbrugerstyrrelsen, og det i en fart.
du skal ikke tro på alt hvad du hører fra producenten. det koster godt nok et lille gebyr at få rejst sagen men dem får du tilbage ved et evt: medhold

og jo det kan godt værer du skal have tålmodighed det kan godt tage sin tid. men op med humøret gamle dreng. ;)



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2007 15:05:49
Svar/Indlæg:
1155/43
Ja, medhold herfra, jeg havde helt sikkert ikke været så tålmodig. Jeg synes du bør kontakte først forbrugerrådet og kører sagen der. Hvis ikke det spiller, så tag et af de gængse forbrugerprogrammer eller i værste fald ekstrabladet. Begge parter vil elske det..

Sjovt at du omtaler Lyngby afdelingen, for jeg havde selv kig på et tv derinde. Men det kan jeg da godt droppe kan jeg se på det hele..

Held og lykke med sagen, skriv gerne updates..



kimovitzh
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2007 15:06:36
Svar/Indlæg:
513/54
hey ja få sendt den klage ind også ja tv2 basta ville være alt for cool... giver dig medhold'! ;) husk at give os feedback



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 15:14:46
Svar/Indlæg:
70/22
Tak for støtten ;)

Jeg har stadig ikke hørt noget fra dem endnu og forventer senest at have et svar imorgen. Hvis det forholder sig således at de ikke giver mig medhold i sagen vil jeg helt sikkert fremlægge sagen for både forbrugerstyrrelsen, basta og kontant.

@ Carpe^Diem

Ja, jeg vil ikke personligt råde dig til at handle dernede. Hvis man absolut må eje et tv fra Alfaview og man bor i stor København. Så ta' og smut ind på Frederiksberg. Har ladet mig fortælle at Thomas der på et tidspunkt overtog min sag er ansvarlig for butikken derinde nu. Jeg følte virkelig han gjorde alt hvad der stod i hans magt dengang.

Men igen, hvis i kan undgå dem så lad vær.



kimovitzh
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2007 15:19:57
Svar/Indlæg:
513/54
min bror købte 42" lcd med væg beslag og det hele var perfekt ingen problemer der... du har nok været MEGET uheldig... men ja kontant og basta...



Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2007 18:45:00
Svar/Indlæg:
4107/224
av min arm:/

jeg har haft en lignende sag, bare ikke med et tv, det var sgu ikk sjovt!
men gå da til forbrugerstyrelsen!
hvis du kan få medhold, og vinde sagen, og alfaview så nægter at annullere købet, har forbrugerstyrelsen fulde rettigheder til at skrive dårligt om siden. det kommer til at svige et vis sted hos alfaview;)
men skide god idé at sende det til kontant eller basta! så mister alfaview MANGE penge, og kunder :e så kan de lære det ;)



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 18:49:14
Svar/Indlæg:
70/22
@mikkeldreng

Det er bestemt også planen. Jeg er netop kommet i kontakt med en tidligere Alfaview ansat der kommer med nogle særdeles gode insider-info. Hvis jeg kan få ham til at medvirke vil det klart styrke min sag.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 19:24:51
Svar/Indlæg:
14079/622
Skidt.. troede Alfaview var et godt firma :l



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2007 19:42:19
Svar/Indlæg:
1085/26
hold da helt ferie ...

Hvis det endelig skulle kunne i TV'et hører jeg genre om sende tiden. Skal helt sikkert ses så ....

Meget trist måde at skunne anskaffe sig et tv på .....

// ouT



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2007 19:43:54
Svar/Indlæg:
1085/26
Sjovt nok ... så mener jeg da at have set en masse reklamer for Alfaview herinde ... det kan da ikke være i deres interresse at denne her sag ikke bliver ordnet på en god måde .....

// ouT



Rønn
 
Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 20:24:23
Svar/Indlæg:
311/12
Det var sku en nedern omgang du har haft dig der.. :l

Du må lige poste en meddelse om hvornår det ryger i tv hvis det ender helt derude :e det kunne være en god griner



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
06-02-2007 21:17:31
Svar/Indlæg:
70/22
Jeg skal med glæde følge op på sagen. Der er tilsyneladende både interesse fra her og på www.hol.dk

Jeg håber selvfølgelig ikke på at det når så vidt, men i så fald må man jo sørge for at man får så stor opmærksomhed som overhovedet muligt.

@Syska

Det har du helt ret i, det er bestemt ikke god reklame på sites som disse. Men de har ikke givet udtryk for samarbejde indtil videre.



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
07-02-2007 13:25:13
Svar/Indlæg:
70/22
Så har jeg igen, taget kontakt til Alfaview. De har tilsyneladende svært ved at holde hvad de lover, og derfor måtte jeg idag, et døgn over den aftalte opringning fra deres side, kontakte dem.

De vil ikke give mig medhold i sagen og ønsker derfor at reparere min skærm.

Konklussionen er derfor den at sagen nu er blevet oprettet hos forbrugerstyrrelsen samt basta og kontant.

Surt at det virkelig skal komme så vidt. Min værste frygt er at stå uden fjernsyn det næste års tid :(



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2007 02:57:10
Svar/Indlæg:
1085/26
Jeg har et 14" du godt må låne *gratis* 🙂

// ouT



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2007 09:54:00
Svar/Indlæg:
70/22
@Syska.

Tusinde tak, det kan godt gå hen og blive aktuelt hvis sagen trækker ud...



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2007 11:54:32
Svar/Indlæg:
2823/238
De har allerede tabt et par kunder her kan man formode........



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2007 13:04:35
Svar/Indlæg:
70/22
Svar #16

Ja, og lige så på hol.dk
Og jeg regner bestemt også med at gøre dem opmærksomme på at folk div. steder er blevet informeret om denne sag.

Jeg har så samtidigt fundet ud af noget nyt i den samtale jeg henviser til i svar # 13
Der er ganske enkelt blevet løjet noget så groft over for mig i en telefon samtale. Tilsyneladende har vedkommende jeg har talt med, taget en beslutning henover hovedet på Alfaviews direktør. Han var ihvert fald ikke, som oplyst i samtalen, klar over sagen. Så de næste par timer vil sikkert kunne fortælle mig noget mere.




IPconfig
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2007 13:14:47
Svar/Indlæg:
84/13
jeg skal ALDRIG have et alfaview kan jeg se...



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2007 15:23:46
Svar/Indlæg:
70/22
Så bliver der alligevel udsigt til en god weekend for mit vedkommende!

Efter at have talt tingene igennem med direktøren, både igår og idag, er vi blevet enige om at handlen går tilbage. Jeg skal ikke kunne sige om det er Basta's interesse for sagen der har gjort det, men de var bestemt ikke interesseret i at blive udstillet på den måde.
Ergo har jeg opgivet mine bank oplysninger og pengene vil derfor blive sat ind på kontoen. Det er fanme lækkert at 8md's hård kamp, langt om længe er overstået.

Tak for de mange svar samt støtte herinde fra ;)



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2007 15:31:19
Svar/Indlæg:
2676/147
Aleks

Tillykke ( tror jeg man siger :00 :p )

Hader når de store firma'er bruger SÅ lang tid på en så relativ lille sag!( for dem ) Så er kun glad på dine vejne at det nu endelig er overstået og at du fik dine penge tilbage, som fortjent.

Tahiti



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2007 13:42:00
Svar/Indlæg:
1085/26
Der vil altid være nogle som ikke bliver behandlet godt ... tror jeg ikke man kan undgå ... men det er selvf træls ingen tvivl om det. Men at firmaerne først gør noget ved de efter man truer med medierne ... er _MEGA_ øv.

men super at det hele endte godt ...

// ouT



Dunke
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2007 14:29:20
Svar/Indlæg:
20/9
Ja alfaview har jeg heller ikke været for heldig med, Min 42" skærm knager og braver med jævne mellemrum, og det er pisse irriterende, for det er ret højt. det foregår især meget ved tænd og sluk for tv'et (ca 20 mins tid), og det er rimelig nedtur eftersom man tit går i seng lige efter man slukker tv'et, svært at falde i søvn til den larm. når men nok om det, jeg sendte selvfølgelig skærmen til rep. hvor de skulle teste den. efter et par uger hvor de ikke havde vendt tilbage om situationen, ringede jeg og de sagde at den havde været i test i 2 uger, og siger så at den er fin og de intet kan hører, men at de har spændt skruerne lidt. når man så kommer og henter tv'et så har de nærmest høvlet overfladen på min tv-fod så den ligner noget der er løgn, og det siger man så til dem men de har så ikke andre hjemme så de vil kontakte en når de fik en.

Når man så kommer hjem kan man konstatere at tv'et larmer fuldstændig lige så meget som før. Hvis ikke de kan hører det så har de sku brug for et sæt nyt øre. Når men efter at de ikke har kontaktet mig i over 2 mdr. så ringer jeg og brokker mig over at jeg ikke har hørt noget eller fået min fod, de siger bare at de ikke ved hvorfor men at der er sket en fejl og at de nok skal give mig en ny og at jeg kan komme og hente den. Til det siger jeg bare, næ nej i må sku selv komme med den til mig, jeg gider ikke kører 100 km fordi de har lavet lort i den, og de går så med på at sende den til mig og at de vil kontakte mig inden for et par dage for at hører hvornår den kunne bliver leveret til mig. her står jeg så nu 2-3 uger efter og har ikke hørt noget :(. Yderligere ringede jeg også til hovedkontoret og brokkede mig for at hører om der kunne gives noget i kompentation, og det vidste personen ikke fordi hun skulle bruge nogen højere oppe i firmaets rækker og at hun ville undersøge det og ringe tilbage inden for 2 dage (igen, igen), og ja som sidst har jeg heller ikke hørt noget derfra.

Så nu står jeg stadig med et larmende tv, plus at min fod er skrællet som en appelsin :(. tror faktisk slet ikke det er min egen fod jeg har fået tilbage, de har sikker givet den til en anden, og damn det kan man bare ikke, sikke nogle r*vhuller.

det var så min dejlige historie med AlfaView, ellers en dejlig skærm må man sige, hvis jeg bare kunne have være foruden det her bøvl.



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2007 14:50:33
Svar/Indlæg:
70/22
@Dunke

Det var dog utroligt. Det er tilsyneladende ikke kun mig de har svært ved at ringe tilbage til. Det er mig ubegribeligt at man i det mindste ikke lige kan ringe tilbage og give folk en status på problemet. Også selvom man ikke lige har fundet svaret, så ringer man i det mindste og udskyder aftalen.

Mht. til den larm du beskriver, så er det nøjagtig også det min gjorde tilsidst, dog ikke konstant, men ret ofte. Og ligesom hos dig var det i omegnen af et kvarter til 20 min efter tænd og sluk. Jeg var satme ved at blive vanvittig af at høre på det tilsidst.

At de så har problemer med at levere noget så simpelt som en fod til den er jo dybt grotesk. Men hvis det kan være en trøst gik der 5 måneder før jeg fik de højtalere jeg havde bestilt til den ene af skærmene. x(

Grundet alt det bøvl jeg har haft er det lige før jeg tror jeg har to fødder til din skærm, du skal være mere end velkommen til at overtage den ene hvis du lyster. Hvor i landet bor du?




Dunke
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2007 15:03:57
Svar/Indlæg:
20/9
Aleks:

Trøst giver det ikke, kun at man bider sig mere i kinden over hvor dårlig service minded de egentig er. Men ang. den der for så kan det da godt være at jeg takker ja til det for at få en der ser ordenlig ud. Men de slipper sku ikke for en omgang brok :), de sløve pader. Men min lokation er Roskilde, hvad med dig.

/Dunke



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2007 15:25:26
Svar/Indlæg:
70/22
@ Dunke

Vanløse / Lyngby

Jeg kan lige undersøge det her over weekenden. Er nemlig ret sikker på at jeg har foden liggende hjemme hos de gamle i deres kælder.



issyl
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2007 14:12:42
Svar/Indlæg:
93/10
rigtige HiFi nørder holder sig også langt væk fra Alfaview det kan være ret så dyrt og man kan få en del bedre til de samme penge . håber det går godt med at får dine penge tilbage Aleks så du kan slappe lidt af efter flere måneders kamp



Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2007 14:18:47
Svar/Indlæg:
70/22
@ Mallemanden

Jep, jeg købte det nede i butikken i Lyngby.

@ Issyl

Hehe, ja. Det kan der være noget om. Har bestemt også lært af min fejl og har bestilt en Samsung LCD skærm.