Logitech har ingen driver til Vista - stupid!

Diverse d.  06. februar. 2007, skrevet af Burgurne
Vist: 656 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2007 16:35:25
Svar/Indlæg:
5874/1287
x( Jeg har for lidt over en måned siden købt et Logitech G25 rat for 1900,- kr, og jeg kører nu Windows Vista Home Premium, men rattet virker ikke i Vista, så jeg leder på logitechs hjemme side for nye drivere. Jeg kan ingen finde, så jeg skriver til deres customer support, og i dag fik jeg svar. Der ER sgu ingen driver. Her er mit svar:

Thank you for contacting Logitech's Electronic Technical Support.

I understand that you want to know about the software/drivers for Windows Vista Operating System for your Logitech G25 Racing Wheel.

I would like to inform you that Logitech is currently evaluating the compatibility of our drivers with Windows Vista Operating System. Future versions of the software may include support for Windows Vista Operating System for Logitech G25 Racing Wheel. Unfortunately, I will not be able to tell you about the release of the newer version of software supporting Windows Vista Operating System as Customer Support does not receive notice of future products and software until a press release is announced.

Currently, none of the Logitech gaming devices are supported under Windows Vista Operating System. I am sorry for the inconvenience this may have caused you.

Please visit our web site periodically for the updated version of software that may include support for Windows Vista Operating System


Hvad bilder de sig ind? På logitechs hjemme side står der "Udnyt alle funktioner i Windows Vista med Logitech produkter" og under "spillerenheder" er bl.a. link til G25, men da der ingen drivere er, og da Windows Vistas standard driver til joystick ikke virker med G25, virker det bare ikke. x(

DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2007 16:48:01
Svar/Indlæg:
6531/410
dælme surt men typisk logitec

vil da godt give en tusse for dit ret :)



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2007 17:31:06
Svar/Indlæg:
5410/123
Prøv at downloade xp driveren. Højerklik på setup-filen -> Egenskaber -> Kompatibilitet -> Vælg kør som Xp SP2.

Det er nok ikke optimalt, men det virker måske :)



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2007 20:39:29
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det har jeg prøvet #2, desværre virker det ikke, i.flg. et G25 forum fordi DirectInput fra dx9 ikke får lov til at køre "rent" (clean), hvad de så mener med det, og uden directinput .... ingen G25. Et alm. joystick kan godt køre, men om et FF joystick kan, ved jeg ikke.

#1. Rattet er ikke til salg, men min Vista er ret tæt på at ryge ad hel..... til. Min CPU, amd 4800+ X2, bliver gloende under Vista, da Cool'n'quiet ikke virker heller. Det er skide ærgerligt, at der ikke er returret på software man har åbnet, ellers var Vista røget tilbage. Da det både er mit rat (logitech) og min CPU (amd) der ikke virker ved jeg ikke rigtig om det er logitech/amd eller Microsoft jeg skal være sur på, men alle 3 har et forklaringsproblem, synes jeg x(



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2007 20:58:34
Svar/Indlæg:
6181/270
der er heller ingen driver til mit G15 tastertur, men det er der så til G5 mus også fra logitech.

men det skal nok komme før eller siden



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2007 07:20:26
Svar/Indlæg:
5410/123
#3 Surt. Har amd ikke lavet en dualcore driver til Vista?



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2007 22:55:30
Svar/Indlæg:
5874/1287
#5: Jeg har skrevet til AMD og spurgt, her er svaret:
Hi Sven,

a non-working Cool'n'Quiet driver is a known issue for Vista. But AMD doesn't provide drivers for that because it was decided, that Microsoft has a built-in driver for C'n'Q in Vista. So if you have problems of running that feature you should contact Microsoft and ask them what you need to do in order to get a working c'n'q.

Best regards,
Maik Norenz
AMD technical support



Svar til #4. Øhh jo, der er da drivere til G15 tastatur. jeg har da hentet dem til mit. Filen du skal lede efter hedder: lgks103enu.exe



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2007 07:14:32
Svar/Indlæg:
5410/123
#6 Så må du jo finde funktionen. Søg i hjælp ;)



retrohero
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2007 11:28:57
Svar/Indlæg:
1/0
Lige en lille update omkring hvor kloge de er hos Logitech.

På Logitech hjemmeside under G25 står der følgende som produkt specifikationer:

Systemkrav
Pc med Pentium®-processor eller tilsvarende
256 MB ram
20 MB ledig plads på harddisken
Cd-rom-drev
Usb-port
Pc med Windows® XP eller Windows VistaT

I dag ringer jeg til Logitech og nævner at jeg har købt et G25 rat og grundet ovennævnte oplysninger om systemkrav naturligvis forventer jeg kan bruge det under Vista, hvilket ikke er tilfældet.

Den kloge support-mand hos Logitech forklare G25 er Vista kompatibelt og derfor er oplyste systemkrav helt korrekte, men han oplyser samtidigt at der ikke forventes en driver til Vista før til sommer. Jeg svare at han nok skulle overveje den forklaring igen og måske ændre system kravet indtil han engang har en Vista driver. Det kan han ikke forstå med begrundelsen at G25 er kompatibelt når de engang i fremtiden får en driver...... Hvor klogt er det lige?

Endvidere er det ikke nogen overraskelse for Logitech at G25 ikke virker under Vista, hvilket styrker min undren yderligere. PÅ trods af de under produkt specifikationer oplyser G25 kræver enten Windows XP eller Windows Vista kan man i deres support dokumenter finde følgende information:
Gaming Device:
Currently there aren't any Vista drivers available. They are estimated to be available Summer 07.

Latterlige Logitech.... Jeg skal til at bruge mit Thrustmaster RGT Force Feedback PRO rat. Thrustmaster ved hvad der skal til og opdaterede deres driver til Vista allerede 1/12 2006.

[url]http://ts.thrustmaster.com/eng...

THRUSTMASTER LÆNGE LEVE



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2007 13:23:46
Svar/Indlæg:
1347/11
Se det er jo fantastiskt, jeg fatter ikke at mennesker er så glade for Logitechs produkter, det er jo ikke første gang i historien at de laver sådanne stunts. Det er en af grundene til at jeg gik over til Microsofts ting, de fungerer altid på tværs af alle deres styresystemer. Ganske vist indeholder deres software en masse crap ala tilbagerapporteringssoftware, men de ved jo af erfaring at folk ikke gider fylde spørgeskemaer ud om de kan lide produktet eller ej. Det er de jo heller ikke de eneste som gør, men man kan da oplyse om det.
Min mening om Logitech = lortetech BASTA, køber aldrig deres produkter mere(har ikke gjort det siden 1999) og fraråder alle jeg kender at gøre det samme.




#10
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2007 14:21:48
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg synes efterhånden også de sucker max....mit dyrt indkøbte USB headset virker heller ikke....hallo Vista har været under opsejling i mange år efterhånden....det kan da umuligt komme bag på så stor en producent som Logitech at Vista er på gaden ...hovsa...hvad var det ??...nu må vi da snart til at lave nogle drivere.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2007 17:34:15
Svar/Indlæg:
6181/270
#6 niox der er ikke nogen til vista kun til XP og XP 64