#14 - Det mener jeg ikke, men udlægger blot fakta. Læs nogle af de tests der er lavet af selvsamme RaptorX som har 16mb cache, SATA2 interface, og NCQ - og du vil opdage at det giver masser af throughput, men overall performance med hensyn til loadtider og nogle af alle de andre ting der bliver testet i, er forskellen ikke mere end de ca 5%.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der kan findes masser af fine disk setups til alverdens penge, og at det sikkert giver en stiv_pivert faktor på 300, men vil i samme sekund holde på at man, som du selv siger, nok i de fleste tilfælde ikke vil bruge 10.000 kroner (en helt ny, ok PC) på et disk setup alene. Det er simpelthen ude af proportioner i den sammenhæng. ;)
MEN
Nu er det altså ikke DIT setup det handler om, men folks erfaringer med Raptor diske og de fordele og/eller ulemper der er ved at køre RAID.
De fleste mennesker måler trods alt deres load tider i Windows_opstart_hvor_længe_skal_jeg_sidde_og_vente, hvor de nok burde fokusere på spil eller de respektive applikationers loadtider. Windows starter man vel kun EN gang om dagen? ;)
Jeg har skrevet om personlige erfaringer, så det burde alle enten gøre, eller også burde de komme med anden brugbar info som kan hjælpe Mathis77.
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke ved nok om alle diske til at sige hvorfor min boot tid og alle loadtider i spil og applikationer, og ikke mindst hvor "crisp" maskinen kører i windows, er forbedret efter jeg skiftede mine 2 x 8mb cache 36gb Raptor i RAID 0 ud med en enkelt 150gb RaptorX. Jjeg kan blot sige at det KUN er disken(e) som har ændret sig, og derfor konkluderer jeg at det virker bedre.
Søgetid er i alle tests forbedret, men throughput er faldet en anelse.