sort skærm! computeren kommer ikke ind i wind

Diverse d.  07. februar. 2007, skrevet af darkplayer
Vist: 154 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2007 15:09:09
Svar/Indlæg:
1123/442
Sidder her og er ved at rive håret af mig selv! :( Efter at have skiftet hardware i sidste uge, for at kunne køre vista ultimate, har min computer fungeret som en drøm! Men netop idag, når jeg starter den kommer en meget larm fra kabinetet. Jeg tror at det er g´grafikkortets køler. Det lyder enormt irreiterende, og larmer utrolig meget, men kun indtil computeren kommer ind i windows. Men er der sket det, at computeren slet ikke kan komme ind i window! Når jeg starter computeren kommer der en alarmeremde bippen. Derefter er skærmen bare sort. Og når det endelig virker kommer den enorme larm( fra blæseren måske?) Jeg er desperat efter noget hjælp!!

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2007 15:45:14
Svar/Indlæg:
1814/48
Det vil gøre det en del lettere, for os, at hjælpe, hvis du udfyldte dine systemoplysninger eller i det mindste skrev i tråden hvilket system du har.

De bip-lyde du snakker om kan sagtens være bundkortets måde at fortælle dig hvad der er galt, så jeg foreslår at du finder bundkortets manual og lytter efter hvad det prøver at fortælle dig. Det ville opgså være nyttig information at give videre til os ;)

Dall3

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2007 15:45:46
Svar/Indlæg:
400/37
hvad har du af ram ?. og hvad kører de af volt?

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2007 17:19:31
Svar/Indlæg:
4107/224
det lyder som RAM-fejl:l
grafikkortets køler er i de fleste tilfælde styret af gfx'et. når det bliver for varmt...
mit gfx, blæser starter stille, og går op i fulde omd. i 3 sek. og går ned igen. tror det er en slags ''jeg har det ok'' eller ''jeg brænder ikke sammen, da blæseren kører'' signal fra gfx'et. :e
ellers har jeg ikke noget bud :l