Overclocker
Tilføjet:
09-02-2007 23:59:26
Svar/Indlæg:
16/8
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har anskaffet mig en grafikkort til min ældre pc for at give den, den sidste adrenalin sprøjte før den skal skiftes ud.
Det skal siges at da jeg først købte denne pc var jeg af den uvidne type der troede at en masse Hz var alfa og omega.
Mit problem er at det grafikkort jeg har anskaffet mig ikke fungere korrekt, det yder ca 40% af hvad den er testet til. Denne test er baseret på 3Dmark05. Jeg har så efter megen søgen på nettet og opgraderinger af driver måtte se mig nødsaget til at konsultere en pc butik, dette gav desværre ikke den ønskede løsning på problemet.
Det jeg nu vil høre er om grafikkortet og bundkortets kompatibilitet er problemtet og hvis ja hvad jeg så skal gøre.
mit nye grafikkort er et Club 3D ATI X800RX ( også kendt som X800 GTO) med 256 GDDR3 ram og en effektiv hastighed på 900 Mhz.
Mit gamle grafikkort er et Nvidia Geforce 4 4200TI 128 DDR SD ram.
Mit bundkort er et MSI MS-6701, med et SIS648 chipset, intel GTL+ bustype og en P4 processor på 2,6 GHz.
Det skal hertil siges at det er AGP X8 port som jeg arbejder med.
Kan det være en mulighed at jeg skal køre med Nvidia igen da pc'en er "født" med Nvidia
Håber der er nogen der har nogle vise ord der kan hjælpe mig ud af mit problem.