råd til alle: Brug aldrig mere onboard-lyd

Bundkort / CPU d.  11. februar. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 413 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 04:44:40
Svar/Indlæg:
6293/359
hey m8s

jeg har rigtig fået nørdet en del de sidste par dage:

det hele startede med at jeg havde oceaner af sløve boot-tider, og efter noget debat her på forumet uden held, prøvede jeg at google problemet med P5B deluxe og boot-tider... og det viser sig, at onboard-lydkortet er roden til alt ondt. Jeg har nu deaktiveret det i bios og er gået fra 20 bars til 1.5 bars i load af xp, dog også med optimering af jmicron-driveren, men det hjælper jo alt sammen... hermed et tip til alle, som har haft eller har samme kvaler som jeg havde...

jeg har fundet dettë über-grafikkort, som jo er fundet til de penge:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

pris, optimering af mp3-filer, og 13% mere ydelse og højere fps dermed pga et lydkort = jeg skal aldrig mere ha onboard aktiveret

Håber at det gir lidt inspiration til alle - og at vi kan få en slags soundblaster 220 bølge igen :D

HYGGE!
Mathis

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 05:47:28
Svar/Indlæg:
6293/359
Og ellers andre gode tips til bedre performance:

aktiver dynamiske diske under administration i kontrolpanel.

installer abexo registry cleaner og kør defrag samt cleaner...

installer dustbuster og kør cleaner... fjerner virkeligt meget snavs man ikk troede man havde...

jeg er nede på en 1/2 bars load nu...

:e

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 07:43:31
Svar/Indlæg:
830/15
Det er altså et lydkort du har fundet :e

Giver dog ikke noget at dræbe det onboard på mit P5W DH Dlx, men eftersom jeg har i tankerne at skulle prøve et P5B Dlx så må jeg jo lige have det her i tankerne :i

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 10:03:28
Svar/Indlæg:
522/172
Har selv samme problem selvom jeg kører med raptor disk og helt nyinstalleret windows..

Har dog prøvet dit onboard lydkort tips men virker heller ikke.. :/

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 14:46:48
Svar/Indlæg:
6293/359
Husk af downloade de seneste drivere af jmicron controlleren. Det med onboard-lyd tips virker kun, hvis man gør begge dele ;)

findes sæføli på ASUS men jeg kan kun hente med 4.5kb derfra, skod, men værd at vente på, når nu jeg ikk ku finde den andre steder, lol

good luck :D

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 15:08:02
Svar/Indlæg:
5410/123
Lydkortet af mid-class. Det er et neddroslet high end LYDkort ;)

Der er ellers en meget imponerende start tid. Min pc starter på ca. 20 sek. inkl. post, og det er jeg meget tilfreds med :)

TopDuck71

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2007 15:30:36
Svar/Indlæg:
20/4
Jeg har et DS4 Rev. 2.0, men min opstart tid er som den også var fra 478 socket tiden, men derimod er tilgangs tiden til IDE´interfacet extrems langsom, uanset om det er DVD eller HD så HD har jeg disablet helt kunne ikke leve med det.

men SATA virker helt efter bogen.

/TopDuck71

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 16:26:34
Svar/Indlæg:
6293/359
#2 omg, ja jeg mente lydkort, hehe

#5 yes sir, men det er uber i min verden hehe... og 13% mere system-performance og dermed højere fps gir det også pga. motherboardet ikk skal bruge energi på onboard...

hvordan gik det folks med at få opdateret jmicron-driveren. Det er næsten den vigtigste i at få xp-baren ned på et par stk. i load.

nu har jeg installeret næsten alle mine programmer igen og defragmenteret og den kør stadig omkring 1.5 til 2 bars.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 18:03:22
Svar/Indlæg:
6293/359
btw. tips fra #1 skal gøres lige efter install af windows, ellers kan de små tools fjerne nogle gode ting, som du har installeret, da den renser ud i ALT.

:D

Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 18:46:47
Svar/Indlæg:
265/52
Hey Mathis.

Havde samme mobo som dig og havde akkurat samme problemer. Boot var tydeligt langsommere og samtidig var den meget langsom til almindelig windows navigation. Eksekvering af programmer og lign. var det samme.

Jeg fandt også ud af at det var onboard lyd der var problemet. Satte derfor et gammelt live 5.1, diablede onboard lyd i bios og jeg var kørende igen uden problemer....

Fandt aldrig ud af hvorfor den gjorde sådan inde jeg igen solgte hele computeren...

Kører med onboard lyd i en shuttle pt, da jeg bruger det som media center med gfx og tv-kort hvorfor jeg ikke har plads til pci lydkort. Men det fungerer fint nok...

Men sværger generelt til aldrig at bruge onboard lyd hvis jeg kan undgå det... :e