Hey alle.
Ideen om en bærbar computer som erstatning for den stationære til spil er i højgrad hoved fokus for denne artikel.
Som #36 siger, har jeg blot kort kommenteret hd og ram - Grunden til dette er igen, at der er tale om en ganske alm 100gb 72.000 rpm. Rammene har jeg ikke engang producent på, hvilket jeg iøvrigt mener er irelevant i denne test. Det samme gælder jo musen der følger med. Skulle der følge en dybdegående vurdering at alt, bliver det jo en vanvittig omfattende test. Meningen er jo netop at kigge på om maskinen kan leve op til opgaven om at erstatte en traditionel desktop gamer computer. Da det jo netop er det de promoverer denne maskine på.
Testen er udført med hoved fokus på overall performance.
Og prisen er ikke en jeg selv har beregnet, den er oplyst direkte fra Alienware, så den stoler vi naturligvis på.
Med hensyn til UK-tastatur: Alienware har som det ser ud nu, ikke fokus på det nordiske marked, og har derfor ikke lavet tastatur der passer til vores standarder. Alienware snakker om at starte op på det nordiske marked, og mon ikke de så smider andet tastatur i. Men nu er dette jo ikke deres allernyeste laptop, men dog stadig spændende at få en forsmag på hvad deres produkter egentlig består i.
Hvis man kigger på deres Desktop marked taler vi jo om virkelige monster maskiner, med 2 x 8800GTX, x6800 osv osv. Og det der for alvor kendetegner Alienware er deres unikke design. Arbejder PT. på at få sådan en til test, så det kan i jo glæde jer til :e
Med hensyn til spil. Ja så tester jeg naturligvis på spil som jeg selv har liggende. Og korrekt at Vegas ikke understøtter SLI, og burde havde været kommenteret i testen. Men det bidrager da efter min mening til at vurdere som køber, om man vil give så mange penge for to mid end gfx i SLI, hvis der i forvejen findes mange spil der ikke understøtter det. For hvis vi blot kan bruge det ene, giver det jo ikke specielt god performance.
Som Bang siger, sidder vi jo ikke og følger med i tråde på alle vores tests konsant. Derfor foretrækker vi en PM hvis der skulle være noget vi skulle have overset eller lign.
Men kritik er velkommen, sålænge det er på en konstruktiv måde, da det kun sætter os i stand til at skrive vores artikler endnu bedre næste gang.
Roedkjaer.