ATX strømstik, hvad er hvad og hvad skal sætt

Bundkort / CPU d.  11. februar. 2007, skrevet af arsenio3d
Vist: 279 gange.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 20:52:46
Svar/Indlæg:
2823/238
på mit Gigabyte DS4 er der et 24 pin atx stik, og et 4 pin stik ved cpu´en.
Min strømforsynig som er en 550W LC Power Giant green eller sådan cirka, har et 20 pin atx stik, og et separat 4 pin stik, i samme kabel sleeve.
Skal 20 pin stikket og 4 pin stikket sættes i, så det udgør et 24 pin stik, samtidig med cpu 4 pin stikket sidder i?
den har kørt kun med 20 pin stikket noget tid, men noget ustabilt, men det kan være manglende drivere til vista 32bit.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
11-02-2007 21:11:54
Svar/Indlæg:
7881/1165
ja.. de to stik der sidder sammen i samme sok.. skal ofte skubbes ind i hinanden, så du får et 24pin istedet. Men par aldrig det almindelige 4pin til CPU'en med bundkort-stikket.
Så det lyder som om du har fat i det rigtige dér:)

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 22:05:59
Svar/Indlæg:
2823/238
Det er nu gjort. tak.
min computer ikke vil starte, det startede med at power knappen satte sig fast i kabinettet,så tog jeg fronten af silverstone Lascala LC13 kabinettet, og skubbede kanppen ud.
Men nu vil den ikke starte....
Hvad kan der være galt?
Hvordan kan man se om det er PSU/Mobo der er itu, eller noget andet?
alle tips og tricks er velkomne, da jeg er lidt desperat, vil ikke skille pc´en ad, og bruge en masse penge på at sende kabinettet retur...................

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 23:38:06
Svar/Indlæg:
4657/53
det kan være dit bundkort har en knap til og tænde / reset på.
den sidder typisk nede i bunden til højre ( der hvor ledningerne til kabinettet sidder )
gør der ikke det kan du kortslutte de 2 pin på bundkortet hvor power knappen sidder på .

eller trykke Ctrl + F1 eller hvad nu du har valgt som genvej i bios.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2007 10:33:48
Svar/Indlæg:
2823/238
Der er ikke nogen lille knap til at tænde og slukke på mobo,
så jeg gad godt at vide hvordan man kortslutter den til at starte.
Det der med at trykke ctrl + F1, det kræver vel at den kan starte, altså tænde?

Siden sidst er power knappen gået i stykker, ledningen er røget af selve knappen. så den kan ikke bruges, skal se om min far kan hjælpe mig med at lodde den fast igen.

Kan bundkortet være brændt af, fordi power knappen har sat sig fast, så den evt. har startet og slukket i en lykke, indtil det ikke kunne mere?