Dioder?

Case-modding d.  11. februar. 2007, skrevet af The_Dare_Devil
Vist: 690 gange.

The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 22:30:53
Svar/Indlæg:
422/58
Har endelig fået monteret mine EK hoveder sammen med mir BAY-res, min more core radi og min D5.. Der ser kanon godt ud, og der skal derfor lys i.. Det lidt træt af mit gamle hvid/sølv tema, og jeg skal derfor ud i noget farvet lys..

Kølevæsken bliver den UV-grønne fra Aplhacool, men lyset ved jeg ikke, hvad skal være endnu.. Jeg foretrækker dioder, også tænkte jeg, at jeg selv kunne lodde noget sammen..

Problemet er bare, at jeg ikke har forstand på dioder, hvor stærkt er fx 40.000 mcd? Vil nemlig gerne have stærke dioder, UV + en anden farve (evt. blå?)...

Som dealer, tænkte jeg enten ecolight.dk (BILLIGE) eller dioder.dk (Flere mcd)?

Hvilke farver skal jeg have, hvilken dealer og hvor kraftige? :P

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 22:42:52
Svar/Indlæg:
4310/364
ecolight.dk er en god side med gode dioder. handler selv der ;) De dioder han tilbyder er stærke nok til dig ;)

The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2007 23:00:47
Svar/Indlæg:
422/58
#1 - Nice! :D.. Så bliver det nok bare 50 UV dioder + 50 Hmm, blå? dioder fra Echo :P..

... Det kan vel lyse et miditower op?

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2007 22:20:04
Svar/Indlæg:
1081/37
Det der med UV dioder skal du nok lige tage med et gran salt, mange af de dioder som bliver solgt er ikke UV men bare violette dioder, som har en ringe effekt på UV farver og kan ikke sammenlignes med såkaldt blacklight, ligeså snart en dioder har en bølgelængde under 400nm bliver den betragtet som UV, men man skal ned på 370-390nm til det formål som du skal bruge dem til, og selv om mange forhandlere opgiver deres billige UV dioder til 390nm kan man ikke regne med det, tildels fordi ægte UV dioder under 400nm koster mere end et par kroner stykket, og dels fordi billige såkaldte "UV dioder" somregel er produceret i asien som violette dioder og opkøbt og videre solgt under navn som "UV dioder" med ændrede data med en stor fortjeneste af diverse mellemmænd. Så vil anbefale dig lige at købe en enkelt hjem og prøve den med farven først, selve lyset dioden kaster skal ikke lyse stærkt violet, når du lyser på en sort baggrund, og UV farven skal self lyse op i dens påtænkte farve og ikke i en violet farve efter dioden, vis dette er tilfældet ved du at det er en ægte UV diode du har fat i. Og ellers har jeg da nogle stykker:)