Det bundkort jeg linker til har en onboard løsning, som er ganske fin så længe opløsningen ikke kommer op i 1080p (den største HD opløsning) - onboard løsning (GPU) aflaster cpu. Funktioner til de højere opløsninger er ikke så godt understøttet i onboard løsning. Det kan altså være nødvendigt med et gfx som du selv linker til.
Jeg er lidt i tvivl om intel omboard løsning er god nok til en htpc? Men hvis du køber et gfx er det jo ikke noget du behøver at undersøge.
Ang. PSU, så kan jeg bekræfte af Seasonic er super... Du kan evt. overveje at købe den i Tyskland, det gjorde jeg.. Gav vidst 650 kr. inkl. fragt for 500W udgave (købte 2 stk.) - hardwareversand.de
Min erfaring med htpc:
Det er min anden htpc, den første blev bygget for stor (atx bundkort og kabinet) + for meget støj. Er yderst tilfreds med den løsning jeg har nu. Har dog aldrig fået sat antennestik til tv-kort, men det bliver gjort, når jeg får en 3 vejs antennefordeler ind ad døren i løbet af denne uge. 🙂
Men jeg synes det er meget at give op til 8000 kr. for en htpc, når det kan gøres for omkring 5-6000 kr.
Jeg søger selv efter et super keyboard med trackball eller touchpad til 4-500 kr, men indtil uden held (mce keyboard, der skulle joystik være noget lort). Jeg kiggede også på noget Trust model 2900, men har læst det at det havde mega dårlig forbindelse.
Er du tilfreds med dit mce keyboard?
/Skipper