ISP 6 mdr. binding, hvorfor?

Hyggehjørnet d.  12. februar. 2007, skrevet af Aleks
Vist: 376 gange.

Aleks

Overclocker
Tilføjet:
12-02-2007 13:55:47
Svar/Indlæg:
70/22
Hej hej ude bag skærmene.

Overskriften blev desværre lidt snørklet, lige meget hvordan eller hvorledes jeg vendte den i hovedet. Håber i kan bære over med mig.

Jeg er for længest flyttet hjemme fra og har derfor en anden internet forbindelsem, min daværende har mine forædre overtaget og er derfor stadig kunder hos TDC. Til min store foragelse bliver jeg gjort opmæksom på at priserne overhovedet ikke bliver reguleret ihh. til resten af markedet. Mine forældre er ikke på noget tidspunkt i løbet af de sidste 3 år blevet kontaktet af TDC vedr. deres internet abonnoment.

De betaler 350 kr. for en 2mbit / 512 mbit.

Udover at jeg synes denne pris er ganske forrygt, så er det mig en gåde hvorfor TDC damen fotæller mig i den anden ende af røret, at hvis vi vælger og regulere hastigheden ned, så bliver de bundet i et ½ år. Jeg kan forstå man binder nye kunder, men kunder som har været der siden bredbåndets oprindelse ikke får bedre service er mig en gåde.
Det som problemet i bund og grund handler om, er at mine forældre får lagt fiber ind i løbet af enten 1. eller 2. kvartal i år. Ergo kan det ikke betale sig at gå over til en ny ISP for så kort tid. Men at de skal betale 350 kr. for 2mbit linje, hvor jeg fx. næsten betaler det samme for 20 mbit hos CC er da helt ude i skoven.

Er TDC virkelige så nærrige?

kimovitzh

Superbruger
Tilføjet:
12-02-2007 14:14:45
Svar/Indlæg:
513/54
ja det er de... jeg betaler 149 for 2/512 forbindelse... og der er nu kommet nyt tilbud på 99 kr... men jeg betaler stadivæk 149

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2007 14:17:24
Svar/Indlæg:
6181/270
nej og nu er det ikke tdc som selv sætter priserne, det gør it og telestyrelsen, så lad vær med at kalde dem nærrige

og de sætter altid prisen lidt højere end konkurrenterne

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2007 14:17:50
Svar/Indlæg:
687/9
Det kan der sq svares ret hurtigt på... JA det er de :)

Mine forældre fik faktisk samme svar, og de er i samme situation som dine (overtog "min" linje) men de har absolut INTET at bruge 2mbit til... Men skulle den nedgraderes var det ny bindingsperiode..

At de så pænt fik at vide at de nok skulle finde en anden udbyder var så en anden sag :)

Tror ik du har andre muligheder end at "løbe tiden ud" indtil fiberet er i hus.. Evt skifte i protest og håbe på fiberen først er der om ~ 6 måneder :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2007 11:49:17
Svar/Indlæg:
6052/189
hva ??

jeg giver noget der ligner 500kr for en 2/512 ( der steg til 4/512 for noget tid siden )...

har haft tdc 2mbit i lang tid...

Aleks

Overclocker
Tilføjet:
26-02-2007 14:23:04
Svar/Indlæg:
70/22
@ Mallemanden.

Okey, det var jeg ikke klar over. Er kunde hos CC nu, og det abonnoment er ikke mere end 5 md. gammel, men dog med binding. Det er de så stoppet med kan jeg forstå....