Fejlsøgning - bundkort.

Bundkort / CPU d.  13. februar. 2007, skrevet af Zulu_ugh
Vist: 349 gange.

Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2007 13:22:39
Svar/Indlæg:
397/31
Hej OC'ere

Har købt et brugt dejligt bundkort DFI Lanpart UT SLI-DR Venus og har skrabet penge sammen til et at de nye små GTS fra BFG (dem som hænger i reklamen i højre side af skærmen).

Jeg skruede bundkort og GFX sammen med det gamle dele, (se evt. profil), i går og jeg får desværre ikke noget billede frem.

PSU kører,
Blæser GFX kører,
Kabinetblæsere kører,
GFX blæser kører

Der kommer ingen "bibbere" fra bundkort.

Har forsøgt at cleare CMOS via jumper - men hvor lang tid skal den være af/på og hvilken virkning vil det evt. have at pille batteriet ud af MB ?

Gerne andre tip fra de mere erfarne (end mig), der tidligere er kommet videre fra tilsvarende problemer. :r )

mvh
Zulu_ugh

dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2007 13:27:51
Svar/Indlæg:
1864/156
Samme problem har jeg bare med mit ASUS Crosshair og har før haft det problem med mit eVGA 680i og der skulle andre ram til før problemet var løst og så skulle jeg sætte RAM/volt manuelt til den volt RAMmene var angivet til før mine andre ram kunne køre på det mobo.



bering
 
Overclocker
Tilføjet:
13-02-2007 18:07:25
Svar/Indlæg:
1/0
en mulighed kunne være at teste de nye dele på en anden computer... for at udelukke nogen problemer med dem... og evt det brugte bundkort :D



Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2007 21:40:01
Svar/Indlæg:
397/31
Ved ikke om jeg skal sige jeg var heldig. Men på en måde var jeg vel alligevel - det gamle bundkort brugte ikke det 8 pins powerstik fra PSU til noget ... Det skulle det nye fandt jeg ud af.

Så er kørende igen - jubii ja 8)