Creative X-Fi rocker for hårdt!!

Diverse d.  14. februar. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 280 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 09:27:15
Svar/Indlæg:
6293/359
hej m8s

som opfølgning på alle mine indlæg om hurtigere boot, mere performance osv. så følger jeg lige op her med dette indlæg

Jeg fik sat nyindkøbte Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer i pcen og det funker bare. Under software installationen havde man 3 valgmuligheder, og jeg valgte Gamer-mode, hehe - hvilket jo var passende, da det skulle give et performance-boost på 15%. Og det første jeg gør efter fuldendt install er at høre min mp3 med Mercenarys 11 Dreams, hvor Crystalizeren er sat til - den som renser dine filer i afspilningen - og jeg må sige, at lyden blev knipskarv og mudret var væk - som at stå og høre lyden i et studie (har prøvet det hehe) - jeg var lamslået - det var sgu godt

Boot-tiderne er stadig omkring 1.5-2 bars load, så det er jo fjong -
Dernæst spillede jeg Titan Quest, hvor lyden også nu er markant ændret til den gode side - der er verdener fra onboard-lyd til "real-lyd" - og til sidst prøvede jeg BF2142, hvor FPS nu også lå en anelse højere og mere stabil generelt - det samme gælder for Titan Quest, hvor grafikken hakker mindre, når der er ild og andre effekter på billedet...

Så alt i alt er jeg yderst tilfreds - Forskellen fra onboard til dette kort er for vild - og nok også større end hvis man gik fra dette kort til et af topmodellerne.
Dermed ikk en reklame for dette kort - men mere generelt et tip til ALLE om at straks deaktivere onboard i bios

Mange hilsener fra Mathis :D

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 10:27:52
Svar/Indlæg:
6052/189
da jeg fik fingre i et X-FI XtremeMusic ( var til oc-lan sidste år ), blev jeg sur..

værre møglort skal man lede længe efter... bsod når man installerer drivere... sløver hele maskinen..

og kigger man på creative's forum.. så ser man at jeg ikke er ene om problemerne...

nogle brugere siger det er kondensatorerne på lydkortet der er af et dårligt mærke.. de har valgt at skifte ALLE kondensatorer på lydkortet ( der er sgu 30 ).. det hjalp så.. men det kan jeg bare ikke leve med.

Endinho

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2007 18:23:41
Svar/Indlæg:
62/20
Hey

Jeg vil også gerne med denne bølge. Har et X-FI Xtreme audio siddende i min maskine. Og der er en KÆMPE forskel fra onboard lyden. Jeg er helt overrasket over den forskel der er. Troede aldrig at det kunne komme til at lyde så godt...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 19:06:19
Svar/Indlæg:
6181/270
#0 hvad var de andre 2 valgmuligheder?

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 19:06:59
Svar/Indlæg:
6293/359
#2 ja det er helt vildt - lad soundblaster blive populært igen blandt alle - som for 10-12 år siden... og det med at den gir 15% boost i performance, fordi der er en processor på lydkortet er jo også for fedt - plus det at deaktivere onboard i bios også gir performance-boost plus nu: jeg har nemmere ved at OCe systemet, yes no shit har lige kørt ram på 1200mhz ved 400x9 og det har jeg ALDRIG kunnet - må være lydkortet der frigør ekstra ressourcer i pcen...

yeppie!! :e

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 19:08:21
Svar/Indlæg:
6293/359
#3 entertainment mode og audio creation mode. så det var helt klart gamer-mode jeg sku ha plus at det er der, iflg. manualen, at de 15% boost er at hente... syret nok 8)