Godt tip til at flytte systemdisk

Software d.  14. februar. 2007, skrevet af Polarfar
Vist: 315 gange.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
14-02-2007 18:56:21
Svar/Indlæg:
2309/846
Hvis nu man sidder med sit Win XP systemdrev fra sin gamle XP-1700+ maskine, og har prøvet at flytte det over i den nye Core 2 Duo gamerrig, så er man nok blevet slemt skuffet. Windows XP
Kan nemlig ikke umiddelbart flyttes, og slet ikke mellem to forskellige typer bundkort/cpu.

Men jeg faldt over denne opskrift. Den er afprøvet og den virker.

http://www.mostlycreativeworks...

Første opskrift er til dem der har den gamle maskine kørende endnu, og nede i kommentarfeltet er der en der har hacket den gamle reg.database. Jeg har prøvet den sidste med et system fra en XP-1700+ med VIA chipset, der blev flyttet til en nF4 baseret Pentium maskine, og det virker !

Den reg.database han har brugt er fra et Win2000 system. Den nøgle du skal kigge efter hedder
HKEY_LOCAL_MACHINE\\MOVER\\SELECT\\Current i XP, forudsat at du har brugt navnet MOVER til din HIVE.

Du vil selfølgelig få max ud af at lave en ny installation, men nogengange er man jo i det dovne hjørne.

8)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 22:52:18
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, kan du ikke bare lave en repair? Det plejer jeg da at gøre.

I med nyt bundkort --> boot fra Windows CD'en --> vælg at installere (ikke reparere fra recover consollen) --> så søger den efter tidligere Windows installationer --> den finder den gamle og giver muligheden for at reparere --> lad den reparere og du bør være kørende...

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
16-02-2007 20:43:53
Svar/Indlæg:
2309/846
#1 ikke hvis du skifter systemtype