Microsoft Universal Audio Architecture

Om siden d.  14. februar. 2007, skrevet af bodyman
Vist: 1081 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 22:08:59
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej

Nogen der ved hvor jeg kan finde denne driver??

Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio

Den skal være installeret før jeg kan installeret min driver til lydkortet, ellers kommer lydkort inst bare og siger ingen audio enheder fundet...

Den skal være til Windows Vista :)

Har ledt over alt, men kan sku ikke finde den ?? og det er vista driver jeg bruger...

Det er til min bærbar HP DV2130EA

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 22:32:51
Svar/Indlæg:
2872/90
http://h10025.www1.hp.com/ewfr...

Så burde den gerne findes der..

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 22:40:59
Svar/Indlæg:
2333/391
Og det gør den ikke, det er komplet latterligt system...

Havde præcis det samme problem med Windows Xp, og fandt ud af på den amerikanske hp side, at man skulle have Microsoft Universal Audio Architecture driver installeret først...

Men det siger den ikke ved vista, men under inst. kommer den med præcis den samme fejl... OG hvis man ringer til HP får man afvide man skal gå ud på deres hjemmeside for driver support? burde de ikke hjælpe en i telefonen til en løsning ??

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 22:54:52
Svar/Indlæg:
2872/90
århhh nu ved det... havde samme prob.. da skulle ha lyd drivern installert da jeg fik mit ds3 board.... fordi jeg havde xp med sp2 så kunne den ik installere den..

Finder lige drivern og skriver hva du skal gøre om 5 min..

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 23:01:55
Svar/Indlæg:
2333/391
venter spændt

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 23:04:13
Svar/Indlæg:
2872/90
Her er en guild.. kunne ik lige finde driveren..

http://geekswithblogs.net/lori...

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2007 23:16:39
Svar/Indlæg:
2333/391
Det er ikke helt det samme problem ?

Mit lydkort hedder: conexant high definition audio

Vista vil kun accepter en standard driver, det gør at lyden virker okay, bare ingen bass og heller ingen mulighed for "surround" og mic virker heller ikke osv...

Jeg kan prøve at opgrader driveren, så kommer den med en kode fejl 10! og hvis jeg køre setup filen til lyd driveren kommer den og siger at den ikke kan finde nogen audio enheder...

I windows xp var løsningen at installere Microsoft Universal Audio Architecture driver, i window vista kan jeg ikke finde den driver ??

Og HP vil ikke hjælpe mig, skal de ikke det når jeg lige har købt et af deres produkter og der står det er Vista capable ???

issyl

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2007 23:26:21
Svar/Indlæg:
93/10
prøver da lige og se om jeg kan finde noget

issyl

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2007 23:33:43
Svar/Indlæg:
93/10
windows xp driver for the Conexant AC-Link Audio. The direct link is here:

http://h10025.www1.hp.com/ewfr...

Download that softpaq to your machine and it will extract to your machine. Run the executable that is in that folder. It will try to do the installation for your machine but will probably give you a failure. As soon as it completes..go to device manager, go to the multimedia controller and do a right click.

Click on update driver and browse to the unpacked softpaq. It should load the drivers up and get your sound running.

This should tide you over until HP decides that they finally have time to release the correct drivers

prøv dette en gang mester lader til mange har samme problem som bruger hp computer

issyl

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2007 23:34:48
Svar/Indlæg:
93/10
ja jeg ved godt det er windows xp driver men jeg læster det er ligemeget for det er den samme driver som bruges til vista da der endnu ikke er lavet en rigtig vista fungerende driver til lydkortet endnu prøv det håber det funker

issyl

Overclocker
Tilføjet:
14-02-2007 23:52:46
Svar/Indlæg:
93/10
for god ordens skyld kan du lige få linket til hele guiden der er 3 sider i det hele hvor folk forklare på engelsk hvad de har gjort for at få den samme type lyd som dit lydkort til at virke på deres bærbar pc.

http://forums.microsoft.com/Te...

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 00:12:09
Svar/Indlæg:
2872/90
#6 sorry.. misforstod vist lige dit problem lidt...

Den xp driver virker nok... Det var ihvertfald med en xp driver jeg fik mit lyd til at virke... skummelt nok..

Ring og brok dig hvis det ikke virker med #8 link.. De har da bare for blive i telefonen indtil du for det til at virke..

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 11:17:05
Svar/Indlæg:
2333/391
Har prøvet det trick der, så kommer den med en kode fejl 10 :(

Det anden sidste tråd i det link der forstår jeg ikke helt ?

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 11:32:29
Svar/Indlæg:
2333/391
HP nægter at hjælpe mig, fordi jeg har købt en Vista ved siden af, i stedet for at vente på deres Vista upgrade ??

Mener bare jeg har købt et produkt, og når de selv supporter vista, kan det sku da forhelvede være lige meget om det er deres upgrade eller en jeg selv har købt ?

Men nej det var det ikke, der var forskel på de 2 vista´er? okay hvad var forskellen spurgte jeg om, ja den dvd vi levere, lægger alle driver til din bærbar.

Øhhhhh.... hvis i har alle driver, hvorfor lægger i dem så ikke tilgænlig på jeres website ? han svarede: det ved jeg ik ?

Men de kommer der inden den 01-06-07....

LOL så kan jeg vente et halvt år på driver?

Han svarede: Ja

Hvaaaaa gutter hvad synes i om denne service? er det kun mig der sidder her og ikke forstår en skid eller ???

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 11:36:58
Svar/Indlæg:
2333/391
Hvad sker der mand, nu prøvede jeg bare forsjovt at køre setup filen på windows xp driveren, og nu kommer der ingen fejl? og alt lader til at virke nu ?

issyl

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2007 11:43:22
Svar/Indlæg:
93/10
jeps netop pågrund af alle de fejl som vista laver bør man seriøst overveje en dual boot setup med vista på den ene partion eller hd og windows xp på en anden så man kan fiser imellem de 2 indtil de retter de dumme fejl som der er mange af :) men fint at du fik det til at virke

issyl

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2007 11:47:06
Svar/Indlæg:
93/10
min bror har realtek HD lyd på hans mediacenter som køre vista og er helt ny den har den sjove fejl med at når man har kigget i forskellige ting så forsvinder lyden bare og der skal genstartes før der kommer lyd igen det samme med kontrol panel den lavede også numre og kunne ikke startes op før der genstartede så mange har problemer med vista :l