Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 12:44:41
Svar/Indlæg:
2333/391
System:
HP DV2130EA
Intel Duo Core 1.73Ghz
2 GB DDR2 667Mhz Dual Channel
Geforce Go 7200 128MB
80GB HDD 7200Rpm
Windows Vista Ultimate 32Bit (OEM koster 1450,-)
System Score:
Cpu: 4.7
Ram: 4.5
Gfx: 3.3
Game Gfx: 2.7
Hdd: 4.6
Samlet 2.7 (går ikke efter gennemsnit, men den laveste point givet)
Så fik jeg smidt min nye disk i denne bærbar, og så startede det store eventyr ind i en ny verden, installationen gik rigtig godt slet ingen problemer, den kørte bare det hele igennem, jeg lå i sofaen og så tv i mens, og lige pludselig sagde den sku en lyd, og vupti Windows Vista Ultimate var lagt ind.
Mit første indtryk af vista var WOOOW (hehe det som i reklamen, man kan rolig sige det ikke er falsk reklame) nu havde jeg heller aldrig set vista før, andet end på screen dumps...
Mit andet indtryk af vista var, dette finder jeg sku da aldrig ud af, jeg er blevet for gammel hehe, synes det gik så nemt da vi gik over til windows xp for mange år siden hehe...
Nå men ang. driver, så var det meste installeret, jeg skulle selv installere nvidia driver, touchpad, quickbuttoms, intel chipset driver. Lyd driver var faktisk installeret, med en slags standard driver fra ms. Men mic og nogle "surround" formater virkede ikke.
Jeg hentede lydkort driver til vista fra hp´s hjemmeside, den ville ikke installere, og så ringede jeg til hp, de ville ikke hjælpe da jeg selv havde købt denne Windows Vista, og hvis jeg havde valgt deres upgrade fik man alle driver med som virker, hvorfor lægger i dem ikke ud på jeres website spurgte jeg så, det kune han ikke svare mig på? underligt!
Nå men sjovt nok fik jeg installeret en windows xp driver, og lol nu virker det hele, havde jeg ellers os prøvet tidliger men der fik jeg en kode 10 fejl, men 3 gang lykkens gang åbenbart hehe, dette er selvfølgelig ikke optimalt, meeeen det virker :)
Godt alle driver på plads og det virker Wuhuuu...
Jeg ville jeg lidt på opdagelse, ja det endte jeg så med at bruge 2 - 3 timer på hehe ups, men danm meget har ændret sig og så alligevel ikke, mange funktioner du finder i Windows Xp findes os i Vista, med faktisk samme layout! bare gemt andre steder hehe...
Jeg har kun rendt ind i 2 programer der ikke virker 100% under windows vista, det ene er ACDSee som er et lille photo program, du kan installere det og bruge det, men hvis du åbner et billede og vil sætte det til at være din baggrund, så er den centeret, men hvis man vil have den fra kant til kant, så kan man ikke finde den under baggrunde ind i egenskaber for skærmen som man kunne på xp. og deamon tools (har hentet den nyeste) installere fint, virker helt fint, men den funktion hvor man kan slå fra at den ikke skal starte op med windows virker ikke, så det er ind i regedit og fjerne den manuelt under Run.
Ellers har jeg valgt følgende programmer og det virker perfekt:
Adobe Reader 8
Adobe Photoshop CS
AnyDVD 6.0.7.0
PowerDVD 7
DVD Shrink
Eset Antivirus
Microsoft Office 2003
Winamp 5.32
WinISO 5.3 (faktisk helt tilbage fra 2001)
WinZip 11
Lige pt. er jeg ved at hente en Nero Burning Rom 7.7.5.1 i trail version, den skulle virke til Windows Vista.
Med hensyn til hastigheden, synes jeg at opstarten er langsommer end Windows Xp, meeeen når man så først er kommet ind på skrivebordet, så synes jeg hastigheden er den samme, kan kan ikke rigtig mærke den store forskel :)
3D Flip er en rigtig fed funktion, og virker helt perfekt hos mig, ved godt mit gfx ikke er så hurtig, meeen den klare alligevel at kunne håndtere over 8 vinduer uden at hakke eller noget? inden jeg fik vista købt forklarede en mig at med hans Geforce go 7400 tror jeg det var, kunne han ikke ha mere end 3 - 4 vinduer åben før det hakker, det har i hvert fald ikke været tilfældet her...
Men mit eventyr er først lige begyndt, og der er mange flere funktioner jeg skal kigge nærmer på, og det er først nu jeg kommer til at bruge det fuldt ud, og så må jeg se om det er stabilt nok med tiden :)
Håber nogen kunne bruge dette til noget, men synes bare jeg fik lyst til at skrive lidt om min første oplevelse med Windows Vista...
See Ya