4 x 512MB RAM og MSI K8N Neo2 Plat

Bundkort / CPU d.  15. februar. 2007, skrevet af ncdesign
Vist: 328 gange.

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 17:52:23
Svar/Indlæg:
262/26
Har for kort tid siden fået fat i yderligere 2x512MB Gskill F1 LA DDR600 RAM til min maskine, men uanset hvordan jeg sætter dem i, bipper bundkortet med RAM-fejl (En laaang og meget lidende tone).

Før jeg satte dem i sad de gamle RAM i de to slots tættest på CPU'en (passer ikke med farvekoden, men sådan skulle de sidde da jeg fik bundkortet). De 2 nye moduler røg i ved siden af, men no go... laaangt bip og ellers intet. Bios reset havde ingen effekt.

Derefter ud med dem, men nu virkede de gamle heller ikke. Nøjedes med en enkelt blok tættest på CPU'en, og nu kunne maskinen boote. derefter den næste i ved siden af (hvilket virkede før), men igen kun en laaang bip-tone... Reset igen, og så 2 x RAM i de slots der passer sammen i forhold til farvekoderne. Så kunne den gøre med 2 x 512MB RAM, men kun de nye - de gamle resulterer i laaange og klagende lyde...

Alle 4 klodser i bundkortet virker ikke, selvom de nye sidder tættest på CPU'en (skiftevis - altså: CPU - NY - GAMMEL - NY - GAMMEL - NY).

mangler at opdatere BIOS, men er lidt en kylling med det (har mistet 2 bundkort på det, så er lidt forsigtig), Så inden jeg gør det, vil jeg da gerne vide om nogen har noget info om 4 x 512 RAM i et MSI K8N Neo2 Platinium - og om jeg måske har forkøbt mig, fordi det slet ikke kan lade sig gøre...

På forhånd tak for hjælpen...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 18:35:22
Svar/Indlæg:
4657/53
du skal køre med 1C bios hedder den hvis. det er den sidste nye.
og så skal ram stå til 2T i bios, det er ikke sikkert den selv kan finde ud af det.

Du skal bare lade være med og flash bios fra windows.
Det skal være fra dos ( win98 bootdisk )

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 12:45:43
Svar/Indlæg:
262/26
Har flashet til 1D i går (sidste nye) - stadig ingen forskel. Den vil gerne køre med 3 x 512MB RAM, men kun som DDR333 og det er temmeligt ustabilt (blå skærm m. fejl i winXP)...

Andre ideer? Anyone... Help...

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2007 10:24:46
Svar/Indlæg:
608/79
Jeg har lige pt også købt nogle ram 2 x 512 MB (1 GB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC4400CL2.5 / 550 GSKILL Samsung TCCD
Dem kan jeg heller ikke få til at køre sammen med 2* 256 mb Geil ultra . De kan kun køre 100 Mhz så vidt jeg husker .

Jeg har også prøvet Mine Geil Ram sammem med et Sæt Kingston Hyper x Pc 3200 Og de kunne godt køre sammem , bare slet ikke så godt som jeg havde håbet .

Så derfor købte jeg Gskill pga at mit bundkort kun kan køre 2,7 volt som maks .
Bare ærgligt at de ikke kan køre sammem med Geil , Jeg har også prøvet mange forskellige opsætninger i bios ang timmings og jeg har da også været inde i Win xp men dog aldrig stabilt med geil + gsill .

Det er ellers nogle super ram mine køre stabilt ved 248 Mhz samme hastighed som cpu .

Jeg har også kørt dem 275 mhz her kører de sådan set også stabilt men så får jeg dog problemmer med mit grafikkort som er Oc Med Attitool . En anden historie .

Men jeg har dog opdaget at de kører bedst med de opsætninger som står på pakken . Har også læst en del test af dem = Super anmekdt ( Dog kun som 2* 512 Mb dual ) Og ikke 4 X 512 Mb .
Mine skal så køre 2,5 3 3 7 Pc 4400 når jeg Oc .
Jeg har ikke prøvet 2 2 2 5 Pc 3200 Endnu .

Så jeg havde egenligt måske tænkt at købe et sæt mere magen til mine hvis jeg kunne finde et sæt til en rimelig pris da dem jeg har nu er købt brugt .
Da jeg så som dig trode det så kunne køre da mange siger det er meget vigtigt nåe man kører i Dual at man har ens ram .

Men dog kan jeg ikke forstå at dinne gamle ram nu ikke kan køre . Da du har resat bios og enda en ny bios .

Det lyder dog ikke så godt med fejl i Windows , måske du bliver nødt til at formatere da du kan have fået ødelagt nogle vigtige filer ikke .

Prøv at instalere Win Xp på en anden disk eller på en anden parition .

hvem ved måske du så kan få det hele til at virke sammem ?