Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2007 17:52:23
Svar/Indlæg:
262/26
Har for kort tid siden fået fat i yderligere 2x512MB Gskill F1 LA DDR600 RAM til min maskine, men uanset hvordan jeg sætter dem i, bipper bundkortet med RAM-fejl (En laaang og meget lidende tone).
Før jeg satte dem i sad de gamle RAM i de to slots tættest på CPU'en (passer ikke med farvekoden, men sådan skulle de sidde da jeg fik bundkortet). De 2 nye moduler røg i ved siden af, men no go... laaangt bip og ellers intet. Bios reset havde ingen effekt.
Derefter ud med dem, men nu virkede de gamle heller ikke. Nøjedes med en enkelt blok tættest på CPU'en, og nu kunne maskinen boote. derefter den næste i ved siden af (hvilket virkede før), men igen kun en laaang bip-tone... Reset igen, og så 2 x RAM i de slots der passer sammen i forhold til farvekoderne. Så kunne den gøre med 2 x 512MB RAM, men kun de nye - de gamle resulterer i laaange og klagende lyde...
Alle 4 klodser i bundkortet virker ikke, selvom de nye sidder tættest på CPU'en (skiftevis - altså: CPU - NY - GAMMEL - NY - GAMMEL - NY).
mangler at opdatere BIOS, men er lidt en kylling med det (har mistet 2 bundkort på det, så er lidt forsigtig), Så inden jeg gør det, vil jeg da gerne vide om nogen har noget info om 4 x 512 RAM i et MSI K8N Neo2 Platinium - og om jeg måske har forkøbt mig, fordi det slet ikke kan lade sig gøre...
På forhånd tak for hjælpen...