Under et forsøg på at opdatere bios på min Shuttle SD37P2, via et medfølgende program i windows, frøs computeren :x
Oooh joy - tilbage til oldschool flash med disketter og DOS tænkte jeg. NOOOOOT! :l
BIOS kan ikke boote, så jeg forsøgte mig med at hotswappe BIOS chippen over i en anden computer med tilsvarende BIOS chip. (Boote på den fungerende computer, når man er inde i DOS skifter man BIOS chippen og flasher). Problemet er bare at med awdflash v. 8.22 og 8.00 får jeg at vide at det ikke er en Award BIOS, og processen stopper. Jeg er dog helt sikker på at det er en Pheonix Award BIOS.
Er der en der kender et andet trick, eller er der kun 1 vej tilbage --> www.biosfix.dk ? :x
Prøv evt. en nyere version af awdflash. Jeg har fundet den her http://www.softwarepatch.pl/pl... , men har lidt svært ved at læse mig til, om det er til DOS.. :p
#4 ntfs.sys filen er den de holder styr på din harddisk. Vis denne fil bliver skadet er der kun en vej FORMAT C:
Grunde til er ntfs.sys holder styr på mappe så vel som filer.. uden filen kan ens harddisk ikke finde rundt efter de filler som den skal bruge evt for at starte et styrer system op.
nå #0 lyder nu ikke godt men jeg syns vis det ikke lykkes du skal sende din chip ind biosfix.dk det virker som en god løsning