Hjælp jeg kan ikke installere Win

Software d.  16. februar. 2007, skrevet af NaDa| FBI
Vist: 298 gange.

NaDa|

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 21:07:28
Svar/Indlæg:
1/2
Hej

Jeg har sat nyt MoBo + CPU + Ram + GFX i min kammis PC og skal nu smide en ny windows ind men når den har lagt alle de midlertidige filer over så dør den men den kan godt starte den gamle windows op hvad gør jeg?

På forhånd tak

MVH
NaDa| FBI
--

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 23:27:47
Svar/Indlæg:
1906/25
Forstår ikke helt.

Ligger den gamle windows på harddisken?
Eller har du en anden HD med den gamle WIN der virker?

Er det SATA? Har du F6 for indlæsning af SATA driveren fra floppy?

- - -

Andre ideer - fejl på CD'en. Lav en sikkerhedskopi af den origianl du har nu, og brug den.

PS: Den er ikke OC'et mens du installerer vel? Det bør man ihertfald ikke.

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 23:29:40
Svar/Indlæg:
5410/123
Vil du installere windows på samme partition som den gamle windows ligger på? Hvis du vil det, får windows tydeligvis ikke formateret disken, også må du selv gøre det.

Hvis det er xp går følgende:
Boot fra disken -> Tryk R for at reparere. Så skulle du gerne være ude i noget dos/cmd ligende kode noget. Skriv "format x:" (x skal erstattes med drevbogstavet fra den disk du vil have windows på).

Hvis det ikke er xp, så tag xp skiven aligevel, og formater, også smid Vista i :i

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2007 23:33:18
Svar/Indlæg:
5410/123
Fjern alle de diske, som du ikke vil installere OS på.

Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2007 00:19:50
Svar/Indlæg:
265/52
Hmm, forstår heller ikke helt. Du skriver at den dør?

Fryser den totalt, eller hvad sker der præcist.

Nogle nyere SATA diske understøttes ikke af XP's drivere, hvorfor du er nødt til at installere drivere først ved hjælp af F6 som #1 også er inde på. Hvis det er tilfældet, så skriver den at der ikke er fundet nogle diske.

Kan du uddybe ?

NaDa|

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 06:04:18
Svar/Indlæg:
1/2
jeg har fået det til at virke men ved ikke hvordan men jeg prøvede alt det i har skrevet men der var igen ting af de der virkede men mange tak for hjælpen