Ingen input til skærm ?!?

Bundkort / CPU d.  17. februar. 2007, skrevet af Sypher
Vist: 508 gange.

Sypher

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2007 11:30:36
Svar/Indlæg:
0/2
Hej

Jeg kan ikke starte min computer op, da skærmen siger at den mangler video input. Når jeg starter op starter kølerne og det lyder til at HD's spinner op. Herudover er der også lys i mus. Det eneste der umiddelbart ikke sker er at der ikke kommer skærmbillede. Jeg får ingen nogen bip fra bundkortet, selvom audio kabel fra kabinet er sat i audio stikket på bundkortet.

Bundkortet får strøm fra både 24-pins og et 4-pins stik. Strømmen til 4-pins stikket går via to molex stik, det 4-pins stik der kommer fra strømforsyningen er for kort.

Grafikkortet får strøm via et 6-pins stik. Det stik der var vedlagt grafikkortet gik fra to molex stik til 6-pins stikket. I molex stikkene er der jo 4 huller, men der var kun indlagt kobber (eller hvad det er) i tre af dem. Lige så i 6-pins stikket er der jo så seks huller, men kun kobber i fem af dem. I de molex stik der går fra strømforsyningen er der kobber i alle fire.

På grafikkortet er der en fan connector, som faktisk ikke er sat til.

Kan ovenstående have nogen som helst betydning ?

Hardware er:

Asus P5B
P4D 3,4
MSI NXGeForse 7900 GS (m. passiv køling - jeg ved ikke om det kan være en del af problemet)
Chill Innovation PSU, 520W
2 GB Kingston PC5300 667 MhZ DD2

Håber i har lidt gode råd til mig. Jeg er sgu ved at løbe tør for ideer.

/Sypher

Bermann

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2007 15:18:24
Svar/Indlæg:
33/4
hejsa jeg kan se du køre dual dvi stik..... har du prøvet at flytte stikket til port 2 /b ..og en anden ting ...køre du mediacenter på din pc så er der noget med at man kan skifte videooutput type ved at trykke ctrl alt f1 f2 f3

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2007 18:17:52
Svar/Indlæg:
242/25
En af mine venner har lige haft samme problem, og til sidst finder vi ud af at det var Grafik kortet, han bestiller et nyt og så spillede det max... Lidt surt vil jeg sige, men har du stadig garanti på kortet, så send det med det samme og får det byttet til et andet....

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2007 18:19:34
Svar/Indlæg:
242/25
En lille ting til end du gøre noget med kortet, prøv at tilslutte maskinen til et andet skærm som kan klar højre opløning, det kan jo være at din skærm ikke kan klar den opløsning kortet er sat til.. Har nemelig også været ud for det før :l :l