I er heller ikke ret enige. Nå, men til jeres oplysning kan nævnes, at begge PC'ere er startet clean op (CTRL ved boot) så ingen startfiler overhovedet var indlæst. Min bekendt og jeg selv er begge selvbyggere og har været det siden vi brændte eproms til C64, så _selvfølgelig_ er der brugt drivercleaner, defragmenteret HD'ere, ingen ikoner i taskbaren osv osv. , så tal lige pænt #2 ;)
De tests der henvises til, er jo timedemo'er som Tomshardware selv har lavet, dem har vi ikke en chance for at få fat i, men vi har brugt HOC_HL2Bench som har indbygget 5 timedemo'er i forskellige miljø'er, og vi valgte i begge tilfælde at sætte flueben i Max Quality. Derefter valgte vi opløsning samt 4x FSAA og 16x Anisotropisk, og uanset hvad, så kommer det (i første post) viste resultat ud.
#9, det _er_ rent faktisk 3dmark2000 scorer i begge tilfælde! Jeg gik fra et Gainward 7800GTX til BFG 8800GTS.
Hvorom alting er, så har jeg nu ghostet min XP installation, indstalleret XP forfra, installeret HL2, og det gav INGENTING! NADA! INTET! Dvs jo, det gjorde det. De 77,6 fps i demoen vist i første post er nu steget til "hele" 77,9 fps. Så ATI kortet er i denne demo stadig væsentligt hurtigere end mit 8800GTS. I hvert flad i 1280x1024 Max Quality 4xFSAA og 16x Ani.
En anden forskel er afprøvet. Han har lidt hurtigere ram end mig (mine kører CAS 2,5 3-4-4-8, hans kører CAS 2 3-3-6), så vi har prøvet at bytte ramstænger, Det ændrer igen omkring 0,3 fps i HL2 testen, men i 3dmark06 testen er der forskel. Der vinder jeg ca 400 point med hans ram i forhold til mit eget.
Jeg har et ASUS A8N32-SLI DeLuxe mobo, han har et DFI INFINITY NF4 ULTRA.
Nvidia har nok ikke helt styr på det med 16x Anisotropisk, Tomshardware har det jo heller ikke med som valgmulighed, for sættes den ned til 8x så er forskellen i HL2 ikke så stor, men ATI-kortet vinder alligevel dem alle.
Nyinstalleret WindowsXP SP2, nyinstalleret HL2, 97.92WHQL driver. Hvad mere kan være galt?
Vi har også testet FEAR nu, og her vinder 8800GTS med en mindre margin, især i Min fps (som i mine øjne er den vigtigste).
Forresten, så har vi fundet en fejl i DOOM3 timedemo'en på hans ATI. Af en eller anden grund slå den "Ultra High" fra når han kører en timedemo, selvom han har 512MB på sit kort, så forskellen der, skal vi nok se bort fra.