PAVA rustbehandling?

Hyggehjørnet d.  18. februar. 2007, skrevet af Alaza
Vist: 653 gange.

Alaza

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 12:24:52
Svar/Indlæg:
141/72
Vores Peugeot 307 som er 3 år gammel står og skal ifølge Peugeot selv til en rustbehandling. Da jeg er oppe og snakke med dem for at få priser etc. får jeg oplyst at en standardbehandling koster 2.8k og at en komplet behandling koster 3.6k. Sælgeren siger endda selv at han selv ville tage den billige, og jeg tænker fair nok, han har ikke noget i klemme (lyder det som om), da de åbenbart bare sender den videre til PAVA.

Nu er mit spørgsmål så om prisen ikke er mere end pebret? Jeg har Googlet lidt rundt og fundet PAVA priser helt ned til 1.5k. Vores er købt hos Lindals biler på Amager, men jeg har ingen idé om hvilken PAVA afdeling de sender den videre til.

Gode råd og erfaringer vil være kærkomne.

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
18-02-2007 12:49:15
Svar/Indlæg:
171/9
1. Har undervognsbehandlingen nogen betydning for den rustgaranti (mod gennemtæring) som peugeot giver? Hvis det har, skal du få det gjort gennem din peugeotforhandler.

2. Du får nok den bedste service/(valuta for pengene) hvis du selv henvender dig til et pavacenter.

Har selv været ved en autoriseret forhandler, og en "efter garantien nødvendig antikorrosions-behandling" er ikke en pind værd. Kunderne betaler en høj pris for 20 min arbejde og et stempel i bogen.

Alaza

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 13:31:55
Svar/Indlæg:
141/72
Vi går igennem vores Peugeotforhandler, og vi fandt endelig et link med beskrivelse af de forskellige behandlinger, og meget tyder på vi skal have den komplet, dobbelte til 3.8k, så må vi bare have tiltro til at de kan deres kram.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 14:02:19
Svar/Indlæg:
4657/53
det kan de desvære ikke, for Pava er ikke en pind vær.
det falder af igen i store flager.

det er spild af penge og køre til pava.

I alfa klubben hvor jeg leger lidt ( køre i alfa ) er vil blevet enig om
at
http://www.dinitrol.dk/

er det bedste og det er der også andre der mener kunne jeg se.
skid på den garanti peugeot forhandleren gi. for ham skal bilen kun hænge samme til garantien er udløbet.

og da du bor i københavn kan du sikkert køre syd eller vest på for og få en billiger pris og tage toget hjem .

Edit: jeg så lige det var Alfa Romeo der var brugt til den test.
Den test har jeg ikke noget med og gøre og jeg får heller ikke % på nogen måde.Jeg kender kun den lokale Dinitrol mand fordi jeg har brugt ham til min egen Alfa .
Og det kostede kassen første gang,da han skulle ha det gamle Pava af som den gamle ejer af bilen havde fået sprøjtet på.
dog minus vognbunden da det var faldet af ,af sig selv.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 20:04:55
Svar/Indlæg:
2353/24

Afhænger det ikke om ikke om den bliver gjort ordenligt ren (hvilket der bør gøres under alle omstændigheder) inden pava-manden går igang selve undervognsbehandlingen ?

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 21:03:53
Svar/Indlæg:
4657/53
nej det er produktet der er noget galt med, det hærder op og bliver helt stiv ( som glas ) og så knækker det og falder af

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
18-02-2007 21:28:01
Svar/Indlæg:
667/20
Kender heller ikk ret meget til pava, men jeg har altid brugt Suvo, og det handler netop om at bunden skal være fri for rust, da rusten suger den fugtige olie op og gør behandlingen stiv og hård og over tid revner og falder behandlingen af..

Flere Pava behandlere bruger ligeledes trykluft til at rense bunden, dette er heller ikk en god ting, der skal dampresning til for at få alt skidtet væk, man bør også pille alt i plastpaneler af som dækker bunden, dvs inderskærme og andre afdækninger, da de gemmer blade og andet skidt som holder på vandet og er gode arnesteder for rust..

RonniDrengen

Overclocker
Tilføjet:
18-02-2007 21:32:00
Svar/Indlæg:
6/1

Det er en noget overdrevet og simplificeret forklaring, men du har ret i, at Dinitrol overgår Pava :)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
19-02-2007 09:08:40
Svar/Indlæg:
4033/364
ang. pris, så kan man ofte få ca. 10% på undervognsbehandling (PAVA / Dinotrol) med forskellige rabatkort (LIC; forbrugsforeningen, FDM etc.. dunno om de online som forbrugerlogen.dk etc.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 12:37:23
Svar/Indlæg:
687/9
Ved ik lige hvilket mærke der er bedre eller dårligere end andre... men synes da godt nok de priser du lister op er HELT henne i hegnet....

Hvis du ikke er ked af at arbejde en smule (og din rustgaranti tillader det?) kan du gøre det selv for LAAAAANGT under det halve af de priser du har smidt indtil videre :)

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 02:25:15
Svar/Indlæg:
713/74
hehe ja vi er nogle stykker som førhen gjorde det selv! fik restolien som var som nyt (siet) til 20kr literen. Dette kan vi desværre ikke få lov til at købe mere øvøv.
men man skal vide en del om biler for at komme ind i alle kroge!
(laver også rust selv, på den helt korrekte måde så ved godt at der er flere skjulte hulrum end man lige tror)
og uden de org skemaer kan man godt misse nogle af dem.