Lille kunde database ting..

Software d.  18. februar. 2007, skrevet af Webnik
Vist: 268 gange.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 18:57:33
Svar/Indlæg:
2356/28
Hey

Jeg søger en der kunne tænke sig at hjælpe mig med at lave en lille webbaseret kundedatabase. Jeg ved ikke særlig meget om dette så kom frisk med nogle forslag :e

Jeg skal kort sagt bruge en side hvor man kan skrive følgende ind i nogle formfields:

Navn
Adressse
telefon
Notat
osv..

Jeg går så ud fra at de skal gemmes i en Mysql eller MSSQL database på webstedet og man skal kunne ændre og tilføje ting til denne. Jeg skal også bruge en søgefunktion til at finde folk på f.eks deres telefon nummer.

Jeg har så der er adgang til både mysql og mssql. Kan dette lade sig gøre? eller er det besværligt at lave sådan en webbaseret ting?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 19:02:17
Svar/Indlæg:
4120/115
Må jeg foreslå en exchange løsning... Der kan man oprette en fælles adresse kartotek, som kan deles på tværs af brugere og grupper!

Der er self. ikke noget galt i et lille php script e.lign. men jeg tror i vil fortryde den dag den skal migreres til noget mere avanceret 😉
Bare et forslag...

Hvis I selv havde programmerings ekspertisen, til at udvikle databasen som tiden går, så kan den web baserede ide være en fordel, men det kommer jo også an på hvilke krav osv. I har?

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2007 19:18:07
Svar/Indlæg:
2356/28
Jep, men for nu er det bare noget der lige skal stables på benene i en fart og som vi alle kan bruge uden der skal laves noget om. Der er et nyt system på vej, men det er forsinket og det irriterer mig at sidde med gule noter og andet gøgl.

Andre?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
19-02-2007 08:22:40
Svar/Indlæg:
4033/364
man kan lave det på 4 sek i access - som ikke er specielt godt til web - men med fælles frontend (formular) så er det ikke noget problem.... tabellerne kunne være:

Exchange ville jeg ikke anbefale, da det er noget nemmere at f.eks. brevflette til word fra en database.. desuden så kan man ikke lave statistik (bedste kunde i xx måned) . tbl = Tabel resten er felter

tblDebitor

debitorID
virksomhednavn
KontaktpersonFornavn
KontaktpersonEfternavn
Vej
Nummer (husk ikke tal, men string)
Postnummer
Hovednr
direktenr
mobilnr
privatnr
privatmobil
email
email2
oprettet
Bemærkninger

tblPostnummer

postnr
Bynavn

tblRabat

DebitorID
rabatsats
varegruppe

tblKredit
KundeID
MaxKredit
Givet (dato)

prøv på hotscripts.com at finde et script så kan du selv rette til (f.eks. med mySQL har du sikkert phpmyadmin til at rette til i tabellerne. )

foo

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 10:40:02
Svar/Indlæg:
1685/240
Hvis det blot skal være noget hurtigt og simpelt (ikke alt det der exchange skidt) og din servber er Windows-baseret, så er en ASP løsning meget hurtig at lave.
Selvom ASP i sig selv er en smule aldrende efterhånden, så kan en ASP/MSSQL løsning laves på et par timer, og det er meget nemt.

Kig denne guide igennem: http://www.html.dk/tutorials/a...

Der står alt med læsning fra DB, indsæt, update og søg i DB, samt de små grundlæggende ting til ASP - kort sagt, alt det som du skal vide for lige at lave en lille SIMPEL kartotek.

Du skal være velkommen til at kontakte mig (PM) hvis du kører fast i et eller andet, men jeg gider ikke lave det hele fr dig hvis du vælger den her løsning :)