AMD går efter 30% af markedet.

Litteratur d.  19. februar. 2007, skrevet af red_martians
Vist: 870 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
19-02-2007 08:51:53
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2007 09:02:31
Svar/Indlæg:
312/44
Sådan skal det lyde AMD! :p

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 09:32:33
Svar/Indlæg:
1503/128
Det er sgu' spændende! De må altså virkelig drikke meget kaffe, for konstant at opretholde deres optimisme og evige kampgejst. Det gør sig gældende for både AMD og Intel.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 09:58:07
Svar/Indlæg:
6181/270
hehe godt de optimister end pessimister.

ps. amd har ramt 3 GHz hastigheden :e

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2007 10:10:13
Svar/Indlæg:
1233/50
ja jeg tvivler da på om de nu gør det

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 11:41:45
Svar/Indlæg:
6899/119

Hvorfor tvivler du?

Du skal ikke tænke markedsandele i vores segment, da det er meget lille, men til gengæld i OEM PC'er hvor AMD vinder mere og mere ind.

Det er jo ikke helt uden betydning at der bliver produceret både Dell stationære, servere og bærbare med AMD cpu'er ;)

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 12:18:16
Svar/Indlæg:
1814/48
Så vidt jeg kan læse mig til er det på et meget lille område, nemlig fire kernede servere, at AMD siger de tager 30%.

Det eneste problem jeg ser i den udmelding er at den nok betyder at vi andre skal vente lidt længere på vores 4 kernede monstre, da virksomheder nu prioriteres højere og AMD i forvejen har haft problemer med at følge med efterspørgslen.

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2007 12:26:03
Svar/Indlæg:
558/73
Det er jo kun fedt med konkurrence på det markede der! Håber da også man kommer til at opleve fordelen ved AMD's interne memory controller tydeligere, da det klart er vejen frem. Synes også det er længe siden man har set noget nyt fra AMD.

Det stunt de lavede med AM2 og DDR2 support var jo ok, men langt fra at sammenligne med en ny cpu, hvilket jeg synes de godt kunne tage at smide på markedet snart!
Hvor længe har vi ikke set på deres A64 CPU'er nu??? Alt for længe :D

Men det som vil være endnu federe er, når spilproducenterne for alvor vil begynde at udnytte alt den kræft der ligger i nutidens CPU'er.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 13:08:57
Svar/Indlæg:
1643/172
AMD kommer til at vinde stort frem på OEM market her for tiden. Nu hvor både Dell, Lenovo og mange flere computer producenter er under mistanke for bestikkelse fra Intel. Derfor er de nød til at lave AMD PC'er for at få fikset deres image op eller måske få lov til at lave et forlig med AMD. Lige nu er jagten på firmaer der har taget bestikkelse/Hemlige aftaller fra Intel rimelig høj og dette er kun til AMD's fordel. Da alle vil bruge AMD's produkter for at få dem ud af søge lysset. Man skal jo nødig blive mistænkt for at lave hemlige aftaller med Intel. Men det kan måske ende med at VIA også kan vinde frem på disse anti Intel retsager. Da market vil blive frit for alle.

Den eneste grund til at 4 kerne CPU'er er dyre er at Intel bruger en rimelig dyr måde at lave dem på. De tager 2 Core 2 Duo kerner for at lave en 1 Quard core Intel CPU yderligger er der ingen konkurrence fra AMD på det market og det gør det muligt for Intel at styre prissen som de vil. Men når AMD's ægte 4 kerne CPU kommer så vil de koste dem ½ så meget at lave en af dem i forhold til hvad Intel har af omkostninger på deres Quard core dette gør det muligt for AMD at presse prissen langt ned i forhold til Intel. Yderligger findes der ingen 4 kerne modeller med lav clock (Lav pris). Priserne bliver holdt kunstigt oppe fordi Intel vil havde det sådan. AMD's X2 var da rimelig billig starten da den kom. Ik noget 2x op i pris i forhold til en single core på det tidspunkt. Så hvorfor skal vi se 2x højre priser med AMD x4 eller hvad end den kommer til at hede. Yderligger vil der komme dual core udgaver af AMD's kommende CPU til det billige market. Så man vil stadig kunne få AMD's nyeste CPU i en dual core udgave til dem der ikke har så mange penge.

Angel

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2007 15:08:15
Svar/Indlæg:
170/34
Hvornår forventes denne Barcelona Cpu komme på marked? Jeg skal have samlet en HTPC med en ægte quadcore og ved ikke om jeg kan vente på Intels Yorkfield.

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2007 15:10:17
Svar/Indlæg:
2267/261
Jeg skal klart have en AMD igen, i stedet for intel

Synes min core2 og min pentium D var rigtig fine cpuer, men syens det fedt med alle de features amd har, og det lidt sjovere at clocke dem, da man har mange flere ting at huske på :)

Intel er jo for nemt at overclocke, man behøves ikke vide så meget.

Mvh

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
26-02-2007 18:54:42
Svar/Indlæg:
431/38
hurra for amd :f