AMD x2 - Temp forskel på cores

Bundkort / CPU d.  19. februar. 2007, skrevet af Skjold
Vist: 276 gange.

Skjold

Overclocker
Tilføjet:
19-02-2007 14:47:06
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg har kæmpet lidt med mine CPU temps her på det sidste.
Og ligemeget hvad jeg har gjort, har det ikke hjulpet.

Under load har jeg omkring 10 graders forkskel på core 1 og 2.
Core 1 bliver aldrig over 52-53grader varm, men core 2 kommer lynhurtigt op på 60-62.

Nogen der har samme problem, og hvad kan jeg gøre for at løse det? Kan det være ihs der ikke har ordenlig kontakt med den ene core eller hvad?

Temps er målt med coretemp, speedfan, PC wizard under orthos/prime95.

(har prøvet at skifte HS, kølepaste osv)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
19-02-2007 16:21:43
Svar/Indlæg:
14079/622
Det kunne godt lyde somom den HeatSpreader sidder lidt dårligt, som du selv påpeger.

Du kan godt tage den af hvis du har nosserne til at gøre det, velvidende om at kernen vil være let at beskade efterfølgende.
Men hvis du ikke skal overclocke og den kører stabilt, betyder de 60 grader ikke så meget.
Eller hvad med et kølerskift - er der boxkøler på nu ?

Skjold

Overclocker
Tilføjet:
19-02-2007 16:55:14
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg tør ikke pille ved IHS, jeg ville hade mig selv hvis det gik galt. Jeg har en TT Bule Orb II som køler med alm kølepasta.
Jeg regner med at købe en scythe infinity og noget AS5 her til den første for at se om det hjælper. Det burde ihverfald give en 5-6 grader håber jeg.

Den kører stabilt og er OC'ed til 2,7 lige for tiden. Temp er sjovt nok den samme om den kører på std eller om jeg oc'er den.
Jeg kører tilmed kun med vcore på 1.325 fromfor de 1.365 som er std. Den er rocksolid. Det er også kun orthos der giver så høje temps. Den kommer aldrig over 53-54 med 3dmark06 feks.
Den generer mig bare. For jeg er sikker på jeg nemt kunne presse 2.8 ud af dem, hvis det ikke var fordi jeg er nervøs for temps. Har haft den stabil på 2750 uden probs.

Men jeg kan se på AMD's forum at der er mange der har samme problem.