Virus fil vil ikke slettes.

Software d.  21. februar. 2007, skrevet af MuggeGHQ
Vist: 477 gange.

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 01:23:32
Svar/Indlæg:
67/28
Er der nogen der ved hvad jeg stiller op i denne situation.

Bitdefender v10 som er mit Virus program kan sagntes se denne fil, den kan bare ikke decifinisere, flytte eller slette den !!!! Har prøvet alle andre muligheder med små programmer der kan slette fks ved genstart, men igen af dem ennu har virklig kunne slette den.
Filen hedder ljjgfdb.dll og Windows error system fortalte mig at det var en WINLOG famillie ?
Den ligger i Windows/System32 og er skjult. Har slået mappe instilligerne til så jeg kan se den.
Men en til videre har intet kunne fjerne den. Og hver gang jeg selv pr¤øver at slette den, så siger den at filen er ødelagt og så lukker Windows ned med en fejl. Og den fejl kode henviser til WINLOG trojan....

Hvad gør jeg. Jeg vil meget gerne af med denne sucker !!! Bitdefender ser den vær gang jeg genstarter. Kommer den med en warning. Men dum er den, for den sletter den jo ikke :(

Så hjælp kunne jeg virklig godt bruge..

Takker

Mugge

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 01:35:21
Svar/Indlæg:
67/28
Har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, der kunne jeg heller ikke slette filen.

Hvad gør man nu... ?:( x(

Please.

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 02:11:47
Svar/Indlæg:
171/9
Hvis filen er aktiv (kører som proces) kan du ikke slette den.
Afslut processen i joblisten og slet den fra biblioteket med det samme. Tøm også skraldespanden.

Hvis filen kommer igen selvom den er blevet slettet, er der sikkert en fil mere (sandsyneligvis i samme bibliotek) som genererer den første fil. Denne skal også slettes.

Prøv evt. med AVG-Free

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 02:16:43
Svar/Indlæg:
67/28
Nej, der er ikke flere af filen. Det er den samme hele tiden. Jeg kan bare ikke slette den på nogen måde overhovedt :( har prøvet mange ting.

Det er en skjult fil selfølgelig. jeg tror ikke det er en aktiv fil, for jeg kan ikke se den i joblisten.

Andre muligheder.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 04:30:47
Svar/Indlæg:
3065/208
du kan prøve med Kaspersky Antivirus trial.

http://www.kaspersky.com/trial...

Nogle gange kan det være nødvendigt at slukke for "System Restore" for at fjerne virus. Desværre er det sådan at du mister alle System Restore punkter ved det, men virussen skulle ryge med.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 04:37:07
Svar/Indlæg:
3065/208
Det ville iøvrigt også være en god idé at åbne regedit og søge - og slette - alle henvisninger til filen "ljjgfdb.dll" og genstarte i fejlsikret tilstand for at slette filen manuelt.

[Start] - [Kør] - "regedit"

[Rediger] - Søg "ljjgfdb.dll"

Slet det første resultat og tryk F3 for at søge videre og fortsæt indtil der ikke er flere henvisninger. Reboot i fejlsikret tilstand og slet nu manuelt filen efter henvisningerne i registreringsdatabasen er slettede.

Før du gør ovennævnte synes jeg du skal prøve om ikke kaspersky kan fikse problemet, for så undgår i det mindste at komme til uønsket at slette noget vigtigt i registry, og så går det først rigtigt galt.

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 06:17:46
Svar/Indlæg:
5410/123
Når du starter pc'en, så før windows kommer står du bare og hamrer på F8. Så skulle du gerne kunne vælge bla. fejlsikret tilstand. Det gør du så, og så prøver at fjerne den mit bitdefender.
Hvis ikke du kan det så genstarter du, starter i fejlsikret tilstand med netværk, går på nettet på www.kaspersky.com/virusscanner Hvis jeg har stavet rigtigt linker det til en online scanner. Du kan også prøve safety.live.com -> komplet scanning. Den virker rigtigt godt, og det er MS selv der har lavet den.

Held og lykke :)

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 09:05:32
Svar/Indlæg:
3410/199
Uf, hvor skal i gøre det besværligt for #0 :00 :p

Download dette program, det sletter stort set alt. Om programmet er aktivt eller ikke - det betyder intet.

http://killbox.net/

Mvh Simon

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 10:52:26
Svar/Indlæg:
67/28
Hej med jer.

Tak for alt jeres hjælp. Men filen er her stadig. Jeg kan ikke slette den værken i fejlsikret tilstand eller med Killbox. Siger bare filen ikke eksistere ?

Behøver mere hjælp please..

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 11:37:05
Svar/Indlæg:
67/28
www.kaspersky.com/virusscanner siger bare at der er 4 infected files når den er færdig med at scanne. Men jeg for igen mulighed for at slette dem eller noget. Der står bare (Done) når den er færdig med at scanne. Og hvis jeg scanner igen, finder den bare de 4 igen ???

zaar

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2007 11:42:28
Svar/Indlæg:
212/56
Download bullguard og prøv deres fulde prøve version.
På deres betalte version er der 1 times garanti med
Email svar hvordan du sletter filen, den ligger måske også
I restore systemet, men det er ikke noget problem at fjerne den
i restore systemet. Jeg ved dog ikke om 1 times garantien er aktiv i den fulde prøve version som gælder i 2 måneder

Zaar

zaar

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2007 11:47:10
Svar/Indlæg:
212/56
Jeg kan se at prøve versionen er med fuld backup
Også med online hjælp, du kan jo bare slette den
Bagefter. Jeg har brugt deres online hjælp mange gange med
godt resultat hver gang

Zaar

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 12:20:00
Svar/Indlæg:
67/28
Nothing works. Intet ennu har kunne fjerne denne dumme fil.

Andre muligheder ?

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 12:27:29
Svar/Indlæg:
67/28
Fucking Killbox. Da jeg prøvede den lavede den backup af filen. Nu har jeg 2 mere af denne fil der ikke kan slettes i Killbox mappen :( det var dumt.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 13:51:27
Svar/Indlæg:
3410/199
#13 --> Backup'en skulle gerne være ufarlig?

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 14:10:49
Svar/Indlæg:
1375/88
Noter hvor filen ligger helt præcist, skriv det evt. ned på et stykke papir.
Start maskinen op ved hjæp af F8, her vælger du så med kommandopromt, i stedet for fejlsikret tilstand.
Der efter går du ind til filen ved hjælp af cd kommandoen, indtil du kommer frem til hvor filen ligger, for der efter at slette den den vej.

Har selv slettet et par ting på den måde.

Hvis du ikke ikke er helt sikker på hvordan du skal gøre, så smid mig en pm med et tlf nr så skal jeg gerne ringe dig op og guide dig igennem.

M.v.h

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 15:55:59
Svar/Indlæg:
8555/439
tag sys fil fra,når du vil slætte ;) da xp laver kopi af alt :e :i

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2007 01:09:21
Svar/Indlæg:
1375/88
Er du sluppet af med "din" virus ?:(

MuggeGHQ

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2007 03:05:17
Svar/Indlæg:
67/28
Hi 1holmes

Takker for din hjælp. Men inden jeg så din besked gjorde jeg noget helt andet.
Jeg har nemlig prøvet det med dos. Og af en eller anden grund kunne jeg ikke se mit c: drev
i dos promten ??? viste bare en tom recycle folder og en tom system information fil. Underligt. Så alt det har jeg været igennem.
Men så her til morgen fik jeg en ide. Jeg havde en gammel 80GB IDE disk liggende.
Jeg tog så den hoved disk ud (SATA) som virus filen lå på, installerede den gamle IDE disk i stedet og bootede fra windows. Installerede så en ny frisk win xp pro på IDE HD.
Der efter installerede jeg den virus klamme SATA disk igen, og på den måde kunne jeg slette filen helt uden problemmer :)))) Det var dejligt at slippe af med den.. yum yum
Ingen virus eller adware programmer kunne slette den. Prøvede dem alle.
Brugte 3 hele dage.. lol
Men den sidste måde her virkede perfekt. Så nu har jeg faktisk taget den 80GB IDE ud igen og gemt væk som en slagt safety boot disk så en anden gang hvis virus filer kommer til mig !!!! ?:(

Anyway. takker for din hjælp ang. telefon support.

Mugge