BootCD - hvordan?

Software d.  21. februar. 2007, skrevet af gabbadoo
Vist: 242 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 04:21:25
Svar/Indlæg:
3065/208
Hej

Er løbet tør for floppy'er, så overvejer at få lavet en boot cd der gør det muligt for mig at indsætte den hvis der skal flashes grafikkort, hvis der mangler raid drivere til vista x64 og hvis de samme drivere mangler til xp.

Samtidig skal der ligge udgaver af de seneste drivere til de førnævnte OS'er, så der er tale om en slags boot-cd (og når man laver en floppy-boot-cd er der jo kun plads til 1.44MB), hvor det skal være muligt at vælge mellem to floppy-emueringer, én til grafikken, og én til XP raid - og egentligt også en til min DFI Bios.

Hvordan gør jeg det? Er det overhovedet muligt, mht. WinXP, at bruge en cd når der skal installeres nVRaid drivere?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 04:32:01
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg bruger Nero 7.5+

Start Nero Burning Rom. Øverst til venstre vælg CD. Nedunder find Bootcd.. Nero har selv imaget som er boot-klar og har Candella DOS som kan køre NTFS.

Derefter plejer jeg at ligge filer på c:/data via windows. Med bootcd'en kan man så få adgang til filerne og flashe fra hdd (mere stabilt).

Du behøver ikke bootcd til drivere. En almindelig brænding af de rigtige filer skulle være fint.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 04:56:23
Svar/Indlæg:
3065/208
Jo men det er meningen jeg vil have alt sammen liggende på samme cd, dvs. jeg vil have mulighed for at vælge hvilken af de tre boot-images der skal bruges, og udover boot-images'ne kan jeg godt lide at have seneste drivere liggende på en cd, evt. sammen med nogle af de ting jeg altid synes skal være med i min windows installation / de første ting efter en clean install, som jeg installerer.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 05:01:03
Svar/Indlæg:
3065/208
#1 så kræver det jeg bruger min gamle ATA disk (som jeg nu bruger til pagefile) til at holde drivere og roms osv. for jeg kører med sata raid 0 konfiguration, så det skal være på cd'en.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 05:11:16
Svar/Indlæg:
10398/435
Candella dos kan "mounte" en SATA disk med NTFS filsystem, men jeg tror ikke den klarer Raid..

Så laver du vel bare en bootcd i nero hvor du ligger tingere på. Men du kan ikke få adgang fra bootcd til raid hdd - Det får du vel heller ikke brug for.