AMD udskyder ATi R600 til 2.kvartal

Litteratur d.  21. februar. 2007, skrevet af red_martians
Vist: 843 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
21-02-2007 14:31:26
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 14:56:19
Svar/Indlæg:
6899/119
Håber for dem, at det er sidste teori der er tilfældet, nemlig at de vil sende alle kort ud samtidig, men tror bare ikke det er holdbart uanset hvad.

Som jeg ser det kan det ikke gå hurtigt nok med at få sendt X2900 på gaden.

Nvidia har jo heller ingen mid range kort på markedet endnu, så ved ikke helt hvad AMD/ATi vil opnå.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-02-2007 15:06:19
Svar/Indlæg:
14079/622
Kom nu ind i kampen AMD :l...

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 15:12:45
Svar/Indlæg:
1198/35
Hvorfor undre det mig ikke...... :00

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-02-2007 15:21:51
Svar/Indlæg:
15982/637
AMD/ATi kommer ikke til at vinde markedsandele på RX2900 medmindre kortene virkelig har noget bedre at tilbyde end GF8x00 serien. Markedet i highend segmentet er i forvejen mættet af 8800GTS/GTX kort og jeg tror ikke ejere af disse skifter medmindre ATi's svar er markant hurtigere.
Det kan evt være de kan hente pengene ind i low/mid-end segmentet hvor den største indtjening ligger hvis deres kort i denne grupper ser er mere lovende end hvad GF8600 umiddelbart ser ud til at levere (ikke imponerende). Så det kommer i hvertfald til at tage ½års tid inden de er med inde i den økonomiske kamp om gevinsterne.
Men jeg håber at de slipper noget løs som vil rystene benene væk under os som dengang vilddyret Radeon 9700Pro kom på markedet... aldrig har jeg oplevet et kort feje konkurrenten af banen i sådan en grad.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 15:34:36
Svar/Indlæg:
2786/120
De trækker den efterhånden lidt i langdrag synes jeg... AMD skulle til at drikke nogle flere Carlsberg :00 :i :e

MVH.
Toke :)

Jaller

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 15:51:16
Svar/Indlæg:
657/18
jaaa jeg kan da sige at de har mistet mig for jeg kan da ikke vente så længe med at få nyt kort..... havde ellers lige glædet mig til at se hvad udspil de kunne komme med.... :l

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 15:54:19
Svar/Indlæg:
1178/88
Lyder vi overrasket...

#4 Personligt skifter jeg ikke min ud... Jeg har den ydelse der er brug for, og jeg tror bestemt et 8800gtx nok skal kunne holde en del år... Desuden er der det vilde strømforbrug som rygtes at ATI R600 vil bruge, det er jeg squ ikke for vild med.

R600 bliver uden tvivl vild, da de har haft 6 mdr mere til at udvikle kortet i...

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 15:57:00
Svar/Indlæg:
1178/88
#6: Dit GFX er da fint nok... Jeg kan da ikke se nogen grund til hvorfro du ikke skulle vente de sidste mdr.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 16:22:47
Svar/Indlæg:
10398/435
:00

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2007 17:19:59
Svar/Indlæg:
1190/28
Jeg tror mange kommer til at skifte 8800 ud, med et andet fra ATI eller en ny serie fra nvidia, da jeg mistænker 8800's directx 10 for at være handicappet(Ja ja jeg ved godt nogen mener jeg er handicappet)

Men det ændre nu ikke, at det er dumt de ikke har været på forkant og haft et kort klar med directx 10. Hvis kortet bare var klar, så kunne de ha' smidt dem på gaden til 9000kr. før geforce kom med deres 8800 og der er helt sikkert nogen der ville ha' været så dumme at købe det, bare for at ha' det bedste.

At komme med et godt kort 6 måneder efter, er skidt - Også selvom kortet er bedre og billigere, for så har mange købt et andet kort og dem der har et 8800, vil jo ikke sælge det til en slik for at få et nyt bedre kort.

Bortset fra det, er det ikke usandsynligt at de ikke har haft informationer om hvad den endelige version af directx 10 ville understøtte af hardware, indtil nu for nyligt og hvis det er tilfældet, så synes jeg det er fair nok🙂

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 17:56:07
Svar/Indlæg:
10398/435
DX10 specsne blev skrevet for lang tid siden.. Så hvad giver dig den mistanke?

Company of Heroes kører med dx10 efter patch 1.5 :)

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 18:41:58
Svar/Indlæg:
1643/172
#4 Du misforstår noget hvad angår det med at ATI ikke vil vinde markedsandel. For du har ikke helt forstået hvorfor AMD opkøbte ATI, men nu skal du høre. AMD CPU, ATI Chipset og ATI GFX kort = super deal. Fordi nu kan AMD tilbyde deres partner på OEM market at vis de køber AMD CPU AMD/ATI chipset og AMD/ATI GFX kort. Så kan de give en kæmpe rabat som så vil være utrolig lukrativ for en OEM partner. Da de så kan sænke priserne på en AMD computer eller bibeholde priserne på det normale nivo, men behold de % rabat lige i lommen og derved tjenne de mere pr AMD maskine solg end på en Intel maskine og det er noget OEM folk kan lig (Dell, HP osv). På den måde vil ATI på OEM market storme frem lige som at Intel med deres bundel af onboard GFX kort har den støreste markedsandel på nuværende tidspunkt, men vis alle fremtidige computer bygget på AMD der vil blive solgt vil havde et ATI kort kan man hurtigt regne ud at deres andel vil stige. Man behøver ikke at være den bedste, men man skal bare tilbyde en aftale der gør at AMD vil kunne få solgt ud af deres GFX kort og chipset og CPU'er.

Det som ATI/AMD kan tilbyde i deres bundel parke som Intel ikke kan er nemlig et HI-end kort. Derfor begynder Intel sjovt nok at lave et HI-end kort selv så de i fremtiden kan overbevise deres OEM partner om at bruge Intel only lige som AMD vil overbevise deres partner om at bruge AMD/ATI only og derved få en stor rabat parke ud af det. Lige nu er der flere sider i USA der giver 10% rabat vis man køber en AMD cpu med et ATI GFX kort. Så det er det jeg bygger min viden på. Da det klart vil være logisk at kunne score flere OEM partner og tjenne mere på dem end på os nørder.

Man kan også gå ud fra at den fremtidige AMD bærbar platform med ATI chipset og ATI gfx kort vil kunne blive lige så standard som Intel med deres GMA og Intel chipset er i deres bærbar.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2007 19:13:12
Svar/Indlæg:
6293/359
#7 der er intet i disse dage der holder i "en del år" fordi vi alle i vores underbevidsthed godt kan lide en høj score i benchmarks og dermed har tendenser til at opgradere hyppigere end sund fornuft er. Allerede til efteråret eller jul kommer der PCI 2.0 og der skal der så laves nye kort igen eller?

jeg kan stadig holde mit 7600GT ud lidt endnu, mest fordi jeg nørder mere med cpu, ram og harddiske for tiden... men OC af GPU er da også ganske sjovt. Jeg har aldrig købt et af de helt vilde grafikkort, jo i 97 hvor den stod på voodoo3DFX og Tseng6000 i en form for SLI, dvs. ét kort til 3D og ét andet til 2D, (lol?)

Gad godt vide om nutidens 8800GTX kan sidde i PCI 2.0, atlså om det bare er porten der er den samme "type" med x2 båndbredde...

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2007 21:34:49
Svar/Indlæg:
1190/28

jeg har ikke noget at ha' det i, men jeg har svært ved at forestille mig at grafikkort producenterne ikke er klar over at nogle folk køber kortet, når det kommer og derfor kan jeg ikke forstå, hvorfor ati er så lang tid om det - Så det kunne ha' været en forklaring, for de plejer at lave kort med en rigtigt god hardware understøttelse af alle funktioner - Og netop der tager det tid at udvikle tingene, ud fra den viden jeg har. Den nemme vej er at ligge funktionerne i driverne, hvor kortet så er meget afhængig af cpu kraft når disse funktioner bliver brugt.

Jeg kan tage fejl, men ingen store firmaer gør noget uden en grund.

Personligt kan jeg ikke gætte på hvor lang tid det tager at udvikle et grafikkort til en så forandret directx, men det er ikke noget man gør fra måned til måned og slet ikke hvis det skal understøtte det hele i hardwaren.

Men alt det ved vi mere om når kortet kommer - Hvis det bruger noget vidre cpu kraft når alle dx10 funktionerne bliver presset, så kan vi alle råbe buhh... Prøv igen🙂 Hvis ikke, så ved vi hvorfor(Ren hardware understøttelse - Mums!)

-Timberwolf-

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2007 02:28:35
Svar/Indlæg:
421/13
Respins igen eller?

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 10:16:50
Svar/Indlæg:
250/59
Nu har jeg gået og ventet på ATI's udspil så længe at jeg snart tror jeg køber et 8800GTS som interims kort.. Så er man jo lidt med på noderne indtil at der rigtig kommer gang i Dx10-krigen..

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 13:08:04
Svar/Indlæg:
1643/172
#16 Hvorfor overhoved købe et DX 10 GFX kort i nu? Findes der overhoved et eneste spil du vil gå ud og bruge penge på som kræver DX 10? Sikkeret ikke. Så hvorfor opgrader? Eller er det så vigtigt for dig at hvade det nyeste og bedste? ATI har jo ingen grund til at stresse over at få deres kort ud vis ikke der er nogen spil eller kunder der kan bruge det til noget. Nvidia er også ved at gøre klar til at udgive deres afløser til 8800 Serien nu hvor ATI snart er klar til at smide deres kort på gaden. Men så længe der ikke findes noget du vil bruge det GFX kort til på market af spil. Så ser jeg ingen grund til at spilde 2500 kr til 5000 kr på et GFX kort der alligvel bare skal stå og samle støv.

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2007 00:07:11
Svar/Indlæg:
652/24
#17 fornuft er aldrig hvad folk herinde har brugt, når de skal købe Graffikort ;)

Hvorfor skulle man også have det, når man alligevel har pengene