#20 Prøv at give dine RAM noget mere juice (2,8-2,9Vdimm).
Jeg kan ikke huske hvad den hedder den der indstilling på 965 chipsettet, så må være dig svar skyldig, og jeg gider ikke google det, men det kan du selv gøre. Paj123 skrev meget om det på/til ét af P4P800 mener jeg det var, inde på EDB-priser, så prøv at søge derinde evt.
Kølingen er helt klart et issue med Pressy, især hvis du kører med stock køler, så er du heldig at komme så langt som du er kommet.
Det med SATA diskene, der "plejede" jeg selv at bruge den ekstra controller på bundkortet, men jeg kan da også huske, at jeg bootede min egen pressy 3.2 @FSB250, med min Raptor på sydbroen (På både IC7-G og IC7-Max3), så det er lidt med forskel.
Jeg kan dog også huske, at både den NWc og min pressy, de skulle have 0.2-0.3Vcore mere, for at kunne boote ved så høj FSB, men det var jo ikke noget problem med vandkølingen.
Husk kølingen af chipsettet. Er det ligemeget om det er 865P/PE eller 875P, så skal det have kraftig køling. Zalman NB47J kan klarer opgaven passivt, når der er luft på GFX og CPU, men ellers er det en god idé at have en 80mm hængende hen over NB køleren.
Nu siger du, at du har stabilitetsproblemer allerede ved Stock hastighed, er det korrekt forstået?
I så faldet, lyder det som om din PSU er for svag! Hvilken PSU har du, og hvad kan den leverer af Amperre på +12V railet/railene, og hvor mange W totalt?
Der var også nogen bundkort der havde problemer med PCU/AGP låsen, når den var sat til 33/66MHz, prøv at sætte den til 34/66 eller 37/67, det gjorde nogen gange underværker på effektiviteten af låsen.
Du skriver i din profil, at du har 1536MB RAM, hvordan er de fordel? Er det 3*512MB eller 2*512 + 2*256MB? Hvis det er førstnævnte, så hiv den ene stang ud, da du så kommer til at kører dualchannel, i stedet for single channel.
Er det sidstnævnte, så kan det godt være pga. du har 4 stænger RAM i, da det giver NB mere at se til, så prøv kun at kører med 2 stænger RAM i.
Nu har du fået en hel del ting du kan prøve af, så nu har du noget at lege med resten af dagen, så nu gider jeg ikke hakke mere ind til dig i denne omgang. :e 8)