Headset med eller uden USB

Diverse d.  22. februar. 2007, skrevet af Steew
Vist: 184 gange.

Steew
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2007 10:52:23
Svar/Indlæg:
71/14
Hej derude :) (sidder her hjemme fra gym. alt er aflyst pga sne :D)

Jeg har bestilt mig selv et Steelpad steelseries 5H ver2 uden USB. Men så sagde min ven tilfældigvis at man med SUB udgaven får et lydkort med. Skal jeg anullere ordren og satse på SUB versionen i stedet? Jeg kan virkelig ikke blive klog på det.

Jeg har det std. lydkort der sidder i dette P5N32-E-SLI og det er ikke just en overraskelse, men er der nogen der ved om der følger sorrundsound-kassen med til USB udgaven.?

Vh Steew, som sidder hjemme og keder sig :P

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2007 15:22:48
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er jo sådanset meget logisk at man får et lydkort med USB versionen... Hvordan skulle du ellers kunne få lyd ud af usb porten 😉
Men det er jo ikke et lydkort i traditionel forstand, da det jo er indbygget i headsettet.

Af fordele og ulemper kan jo nævnes: Det er utrolig let for en noob person at bruge usb versionen, for når du sætter stikket I, så bliver std. audio enheden i windows automatisk stillet over til headsettet.
Ulempen kan jo være, at du benytter specielle features på dit lydkort, hvilket nok ikke er tilstede på det lille "usb lydkort"...



Steew
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2007 22:48:29
Svar/Indlæg:
71/14
Pointen er netop om dette lydkort som følger med USB udgaven leverer en sourround som er bedre en et eftermonteret lydkort. Prisen på disse headsets inkl. USB ligger omkring 500 og opefter, men skal jeg have headset phono + lydkort løber det nemt op i 1500 kr.

Men er lyden virkelig så god som det påstås at være, i disse USB udgaver af headsets.

Vh steew



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-02-2007 23:10:49
Svar/Indlæg:
15982/637
#2: Tror du misforstår noget. Det USB lydkort der er med 5Hv2 er ok, men det er på ingen måde bedre end de allerede eksisterende onboard løsninger medmindre man sidder med noget ældgammelt.
Den bedste surround lyd får du med et decideret lydkort og ikken en onboard chip løsning.

Yderligere USB lydkortet er IKKE indbygget i headsettet ! headsettet er nøjagtigt det samme som det uden USB lydkortet, som er en ekstern dims der tilsluttes usb porten, og hvor du derefter sætter minijack stikkene fra headsettet i.
http://market.pchome.net/pic_v...



Steew
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2007 00:17:20
Svar/Indlæg:
71/14
Ja præcis, og denne dims, fremproducere denne omtalte sourround sound, som specielt mærkes i fps spil.



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2007 03:41:30
Svar/Indlæg:
2676/147
Sidder selv med USB headset, og jeg elsker det ! :P

Jeg kan høre musik på mine højtalere og sidde på ventrillo med mit headset , kan det blive meget bedre ? :P

og man skal ikke rykke rundt på det ene og det andet for at skifte lydenheder, det er bare i kontrolpanelet, og vælge hvor man vil ha sin lyd fra :P

Jeg går aldrig tilbage til et alm. non-usb headset, da jeg synes lyden er fin til mit behov, som er film, musik og cs/wow :)

Tahiti