Navn på kabel fra kabel modem til netkort ipc

Diverse d.  22. februar. 2007, skrevet af zaar
Vist: 283 gange.

zaar

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2007 17:51:40
Svar/Indlæg:
212/56
Hvad er det lige kablet hedder som går fra stofanets
kabel moden til netkortet i komputeren, er der Rj45
Han-Han. Og skulle der være noget i vejen for at bruge
et på 10 meter ???

Zaar 8)

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2007 18:22:47
Svar/Indlæg:
258/64
du kan sagtens bruge et på 10 meter du kan se om det er krydset eller ikke krydset ved at sammen ligne ledningerne i enden af stikket

zaar

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2007 19:07:46
Svar/Indlæg:
212/56
Problemet er at en underbo har købt et Tdc abbonement
med et modem fra telefonstikket, og så fik de prakket et
trådløst sæt på hende til 1000kr da de sagde at det ikke kan virke med et 10m kabel. Men jeg kunne ikke få det trådløse til at virke, da det trådløse usb netkort virkede fint nok, men jeg kunne ikke få forbindelse til¨routeren. Så trak jeg et ca 10m langt kabel til det netkort jeg installerede i komputeren fra modemet, og det virkede fint. Så hun voi prøve at tilbage levere alt det trådløse da det virker fint nok med kablet

Zaar

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2007 20:19:34
Svar/Indlæg:
4120/115
Nu er forskellen jo nok, at de snakker USB kabler, som ikke kan være mere end 5m. lange. Men Ethernet CAT5 kabler kan være op til 100m. uden problemer...

Men tror som udgangspunkt i skal tage jeres forskellige udbyderes service personel, med et stort gran salt, for de ved meget sjældent hvad de selv snakker om!!!
Hvis din underbo har fået et TDC ADSL abn. så er deres modem kun udstyret med Ethernet tilslutning, og derfor er det jo fejlagtigt at begynde at snakke om USB! Det kan jo ikke rigtig hænge sammen at din underbo skulle være prakket et Webspeed abn. på (disse modems kan bruges med USB, og mig bekendt de eneste modem TDC benytter, som har denne tilslutning?), da Stofa og TDC ikke udbyder antenne net i samme områder!

Med hensyn til den trådløse router, så kan I da være uheldige at få leveret et defekt apparat. Såvidt jeg er informeret, så bliver routerne leveret med default opsætning, hvilket ikke skjuler SSID e.lign. så det burde ihvertfald kunne findes, hvis det er indenfor rækkevidde! 😉

zaar

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2007 10:07:31
Svar/Indlæg:
212/56
Hun prøver at få pengene tilbage,og så køber jeg et 10m kabel
istedet for. Jeg tror nok at routeren virkede fint nok, måske var det bare mig der ikke har forstand på at få det trådløse netkort
til at finde routeren

Zaar