Største bommert?

Diverse d.  23. februar. 2007, skrevet af avinit
Vist: 289 gange.

avinit

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2007 18:46:46
Svar/Indlæg:
22/9
Jeg har i min tid som "hardware nørd" slået adskillige komponenter ihjel, dog aldrig med vilje !
Jeg har dræbt ram klodser ved alm overclocking og lign men min oscar bommert må være en af følgende.
Det er engang lykkedes mig at forbinde floppy strømstikket omvendt, altså på hovedet, fordi jeg mente at jeg kunne se ok i mørke...Dette resulterede i tyk sort røg fra mit kabinet da ledningerne i min psu smeltede een efter een.
Det var ganske godt gået kunne man måske mene men fornylig overgik jeg vist alligevel migselv.
Jeg havde overclocket mine hyper-x ram og kunne ikke få computeren til at starte.Efter at ha' flashet cmos kom der hyletone da jeg startede computeren op.Det plejer ikke at være noget godt og i panik troede jeg at jeg ikke havde fået sat cmos pin'en rigtigt på plads.Den sad rigtigt og jeg tjekkede rammene men satte dem i igen da de så normale ud.Da jeg tænder computeren kører blæseren i min real power 450 psu på halv og det ellers så flotte blå lys blinker i bedste stroposkop stil.Samtidig fyldes lokalet af en fæl lugt af brændt plastik...
Det var selvfølgelig lykkedes mig at sætte rammene i omvendt, selv om det burde være idiosikret.
Nu var rammene blevet sorte og et slot på bundkortet var smeltet :(
Jeg bestilte herefter 1GB RAM men computeren ville ikke starte, derefter bestilte jeg nyt bundkort men det hjalp heller ikke...Jeg ville gerne ha' bestilt en ny barton processor men socket a er svært at opdrive.Jeg bestiller så nyt am2 bundkort og det hele men pakken blir væk med posten og firmaet vil ikke sende en ny før den anden var fundet...Det korte af det alt for lange nu er at det tog mig 17 dage at få en computer der rent faktisk virkede hulk hulk :(

Er der nogle andre der vil blære sig med deres bommerter nu hvor jeg har sat barren temmeligt højt ?

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 18:54:09
Svar/Indlæg:
6899/119
Min må siges at være da jeg lige mente jeg kunne gøre min Opteron 144 naked på egen hånd.

Ud i køkkenet og i gang med at skære IHS af med en rusten hobbykniv og *smut*, så fik jeg skåret nogle IC'er af da kniven smuttede for langt ind. :x

Den rendte 3100mhz :(

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 19:10:01
Svar/Indlæg:
2872/90
#0.. lol-- undskyld men goddamn du har været uheldig.. :(

Min sidste bummert var for ca. 2 uger sigen.. skulle lige fixe en ny pc ud af gamle dele til min lille søs.. smækker hendes gamle ram over i et nyt bundkort. For hele lortet monteret i et nyt kabinet alle led osv. tænder for den den starter fint op, skal til at installere windows da den pludselig genstarter prøver at tænde igen men den starter bare op med sort skærm.. checker alle ledninger osv.. alt ser fint ud.. tænder igen for psuén og computer og denne gang kommer der gnister og røg fra en af ram kloserne..

På en eller anden er der sket en kortslutning på en ram klods og der hvor ramnen sad er holderen smeltet..

Men sådan kan det gå når man roder med gammelt grej.. x(

issyl

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2007 19:26:23
Svar/Indlæg:
93/10
nu kan i godt sprede lidt god karma jeg skal bygge ny pc om lidt skulle nødig futte mit nye 8800 gts kort af eller noget andet for den sags skyld hehe

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 19:28:16
Svar/Indlæg:
3588/418
Det er godt nok nogle lidt øv-ting i har været udsat for.
Jeg har aldrig været så uheldig med min hardware. Det har altid fungeret. Jeg kan da nævne, at jeg efter at have sat en Club 3D GeForce 6600GT GFX i den gamle com, gik den lidt i kage.
BF2 begyndte at flimre helt vildt med alle mulige grønne og røde streger som farer over skærmen.
Derefter frøs CSS efter 2 min. på en server, og til sidst ville den slet ikke boote. Havde nogle lange e-mail samtaler med den danske EA support, som blev ved med at sige, jeg skulle opdatere min BIOS og mit GFX, men mit GFX var opdateret, og min BIOS kunne jeg ikke finde ud af at opdaterer. Mmmmh...
Til sidst fik jeg en af mine venner til at kigge på den, han tog lige en jumper af bundkortet, og så virkede skidtet. Kortet er sendt til rep. men jeg har endnu ikke fået det tilbage. Og det er MEGET lang tid siden...
Så fik jeg mig en ny com, selv-bygget, og den kører super. Det skal sige at den gamle var en Dell, men den kører helt fint nu, med det gamle GFX i, uden noget problemer overhoved.

Puha, lang historie...

//mp_3

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 21:19:24
Svar/Indlæg:
765/82
tja ikk det vilde jeg har lavet, men har da brændt en psu+mobo af ved et forsøg på at montere vandkøling da bagpladen ikk var isoleret ordenligt fra lodninger der stak i gennem..

ja også et stik på et disk drev der blev vent forkert = lidt røg..

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 21:49:19
Svar/Indlæg:
1178/88
Tjah...

Jeg havde købt ny PSU til min bror... Jeg ville lige teste den for at høre hvor meget den larmede... Satte den til min egen com, men på en eller anden måde havde jeg lavet en kortslutning, som gjorde at der gik ild i mit 6800gt... Og jeg mener ILD...

Der var ikke andet for en fremskyde opgraderingen et halvt år...

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 21:51:24
Svar/Indlæg:
1178/88
Med til historien lyder så, at i stedet for bare at smide hardwaren ud, så fik jeg 2400 af forsikringen :e

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2007 22:41:49
Svar/Indlæg:
4107/224
tjaah, har ikke lavet det vildeste.
brændte mit gamle mobo af, pga. jeg satte en ramklods forkert i. der kom gnister,røg og ild fra porten. det virkede ikke efter. rammen havde det åbenbart pragtfuldt :l ?

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
24-02-2007 02:16:50
Svar/Indlæg:
650/97
I mine lidt yngre dage inden jeg fattede noget som helst af OC, sad jeg og læste lidt om OC på toms og blev utålmodig... Der stod noget om at når man overclockede sin CPU skulle man skrue op for volt. Glad tænker jeg, det er sq da let nok, ind i BIOS, fyrer HELT op for volt på min CPU :x Behøver vist ikke sige så meget mere............

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2007 03:29:28
Svar/Indlæg:
4230/89
tror det mest uheldige jeg har været udsat for, er for en 3-4 år siden fik en bunke løst hardware i julegave af mine forældre..
jeg går jo straks igang med at samle og lege med den nye computer...

da jeg så skal til at installere windows på den, skal jeg have lagt Sata drivere på også, men jeg havde glemt at sætte diskette drevet til...
jeg var på det tidspunkt helt oppe at køre over den nye computer, og havde ikke lige tid til at slukke computeren for at sætte det til,
så mens systemet kører, sætter jeg så et floppy kabel på bundkortet, hvilket skulle vise sig at være det sidste jeg gjorde med den computer... Bang, Sort Skærm, Ikke mere liv i den...

hvad der gik galt, og hvorfor ved jeg ikke... men jeg har vel kortsluttet noget mens jeg lå og rodede rundt derinde...
bundkort, PSU og floppy dør den dag en tragisk død, kun 2-3 timer efter jeg fik det :x