Nu skal vi heller ikke gøre ham mere forvirrende en godt er..
En. almindelig HTPC behøver ikke være særlig kraftig, det er rigtig hvad han skriver at skal du spille Blueray i Full HD kræver det en kraftig PC. (men hvor aktuelt er det når der stadig ikke findes et blueray drev til PC på marked???? )
men først skal du tænke dig over hvor mange penge du vil bruge, for skal man have det bedste af det bedste, er det P.... Dyrt..
en almindelig HTPC som skal bruge de analoge signaler kan vel laves for ca 4-8000 kr, fra det billigste til en medium HTPC.
Antec fusion er et ganske fedt kabinet(skal jeg sige fordi jeg har det nemlig selv) bemærk selv om kabinet er full size er der kun plads til MicroAtx bundkort
Jeg har AMD X2 3800+ AM2 i min, og det fungere fint, og er mere end rigelig kraftig til at optage 2 programmer, mens jeg har P2P kørende og surfer lidt samtidig, der laves X2 modeller som er energy effecient (EE) i alle størrelser.. jeg ville nok vælge en 5000+ idag, da prisen efterhånden er faldet så meget og det er ikke en langsom CPU :)
Det skal siges at en almindelig 3800+ eller X2 3800+ er mere end rigeligt endnu, og du kan jo altid opgradere til en 6000+ hvis du skulle have lyst.
Der findes en del gode Bundkort til amd med indbygget Nvidia 6150 grafikkort, bla. MSi K9NGM2(som har firewire), som jeg selv har.. Asus laver også nogen stykker bygget på samme chipsæt som er lidt billigere, men kig efter det er ikke alle modeller som har firewire.
1024 MB DDR2 ram er nok. 2048MB er man sikret lidt længere.
haupauge laver nogen rimelig gode analoge tunere, bla Pvr150(enkelt tuner) og PVr500(duel tuner) jeg vil klart anbefale Pvr500, en tuner bliver hurtigt for lidt, og der er tit flere ting jeg vil optage samtidig..
en seagate, samsung eller WD harddisk ville jeg foretrække, størrelsen kommer an på hvor meget man har tænkt sig at optage, men er det kun til tv er 250GB sata2 mere en rigeligt, hvis man sletter tingere efter man har set det.
1 stk DVI-HDMI kabel, samt ledning fra lydkort op til tv.
en remote, og et tastetur f.eks MS MCE remote og tastatur.
også lige et DVD drev efter eget valg.
Software, tjaaa Win Xp MCE, eller Vista premium.(med Vista skal du nok have 2048MB ram i)
Så er du vist godt kørende..