Org. CD til ATI Radeon 9xxx søges

Grafikkort d.  24. februar. 2007, skrevet af basilbadger
Vist: 277 gange.

basilbadger
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2007 20:00:02
Svar/Indlæg:
15/2
Hvem har en original installations CD til ATI Radeon 9000/9200/9500/9600/9700/9800, som jeg må få en kopi af?

Den lokale computernørd (konen) er ved at skrue et MM-center sammen. Så jeg dykker i dyngerne af gammelt udstyr for at finde godbidder til hendes projekt.... OG finder mit gamle ATI RADEON 9200 SE,,,, nææh men se osv.

Straks efter er wonderwife ude for at finde drivere på:
http://ati.amd.com/support/dri...
Desværre skal man have en original CD for at downloade DVD/DTV Decoderen.
CDen, ligner noget hunden har leget med x( og er "well beyond repair"

Hjæææælp,
Henrik

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2007 21:05:42
Svar/Indlæg:
4120/115
Kender udemærket problematikken, har selv smidt min væk... Men såvidt jeg husker, så er det meget lang tid siden at ATi har opdateret codec'et, og tvivler stærkt på det er MCE godkendt?

Men ellers så kan du bruge PowerDVD's trial version. Men det har kun understøttelse for stereo lyd! Ellers skal du købe fuld version!
Men den bedste løsning jeg har fundet er at købe nVidias dvd codec. Mener det koster lige omkring 20$ og det virker bare, og er fuldt understøttet i MCE 😉

Ellers så findes der jo en masse freeware der ude, men der er sku altid et eller andet der ikke virker i dem... Så du kan roligt smide 20$ efter nVidias uden at føle dig snydt 😉



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2007 21:10:14
Svar/Indlæg:
4120/115
Nu jeg kigger i samlingen, så har jeg engang skrevet på dette codec, at det virkede med MCE, men jeg kan sku ikke huske det...

Men du kan da prøve 😉

http://www.pcworld.dk/download...



basilbadger
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2007 19:15:04
Svar/Indlæg:
15/2
Entertainment center.... jo, det skal jeg love for.
Det lyder som om det bliver underholdende i sig selv at få det gamle kort op at køre...

Jeg prøver liiige at "requeste" en test kopi af nVidias dvd codec. ude på usenet.

En anden ting jeg tænkte på var om nVIDIAs PureVideo Decoder.v1.02 mon indeholder hvad der skal bruges.

Hygge,
Henrik