Hej sir devil.
Jeg købte i starten af januar dette "vidunderboard" til prisen på sølle 8-900 efter forhandler.... :)
Det startede op med det samme, med mine kingston valueram pc4300 2x1, men til at starte på havde jeg problemer med mit sli, men fik dog de to 7900gs til at samarbejde, men de blev ved med at gå ned i f.eks far cry, og cs 1.6 kørte "Sløset" med musen uanset hvad jeg prøvede. Jeg sendte dem tilbage( tror det var forskellige bios eller psu der ikke ville ) og fik et x1950xt, jeg ikke var tilfreds med ( Det har ikke noget med boardet at gøre ), og da jeg endelig fik mit 7900GTO begyndte det hele at køre suverænt :).. Dog vil jeg gøre dig opmærksom på, at på nogle af disse boards, og jeg siger nogle, fordi der siger de på asus forum, at de gule ram slots ikke virker, men jeg har det lige modsat.. jeg får et sløret skærmbillede, hvis jeg sætter mine ram i de sorte, og de gule kører bare perfekt, men når jeg har berettet dig om disse småfejl, kan jeg bare sige, at dette er et kanont board, til dem der gerne vil "Voldoverclock" og har et begrænset budget, men ikke vil undlade de fede features. Dog skal du købe en "lille" køleprofil til sydbroen, da der ikke er en på fra start, og den bliver lidt hed, selv uden overclock, og så skal du nok skifte nordbro køleren med en rimelig god en, eller have nyt pasta på under den nuværende, og så en god 72-80mm fan henover.
Dette board understøtter unlinked ram kontra fsb ligesom 680 boardene.. så det er dejligt for en som f.eks mig, der havde 2x1 pc4300 kingston, der var helt fine... og jeg ville jo bare have ny cpu og en ordentlig grafik opgradering..
Boardet runder gennemsnitlig 4xx med multi 9 med E6600, og ca. 5xx med 7 multi på de små cpuer og nogen gange med E6600..
Jeg tror personligt ikke det er chipset, der sitter grænsen for dit overclock, men bios understøtter kun volt op til 1.6v til cpuen, og jo højere du overclocker, desto mere undervolter boardet.. det sjove er bare, at når chipset og mosfets kommer under voldsom køling, så overvolter boardet helt vildt, hehe dejligt :)
Du skal ikke regne med at overclocke over 1000mhz på rammene, da boardet ikke vil meget mere end de 1000mhz ram hastighed, af en eller anden grund..
Med venligste hilsener - Jenner :e