Computeren fryser.

Diverse d.  26. februar. 2007, skrevet af tom81
Vist: 225 gange.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2007 17:04:04
Svar/Indlæg:
20170/383

Hejsa,

Jeg har et problem som er ved at irritere mig temmelig meget, og håber at i måske kan hjælpe mig.

Min computer (som jeg i øvrigt kun bruger i weekender) er begyndt at fryse på underlige tidspunkter. Nogle gange gør den det bare ved at stå i WinXP efter kort tids drift, andre gange gør den det efter at have stået i flere timer. Og nu er den så også begyndt at gøre det i spil. Dette har jeg dog kun oplevet een gang.

Jeg ved ikke helt hvad det kan skyldes, Men jeg mistænker bundkortet for at drille lidt efter at den i november sidste år en dag var udsat for 4-5 strømafbrydelser ret hurtigt efter hinanden. Dvs at jeg var dum nok til at tænde for computeren igen hver gang der kom strøm. Så kan bundkortet have taget skade af den omgang??

Jeg har kigget lidt på sådan en DFI Lanparty SLI som erstatning, nogen der har erfaring med sådan en??

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

I øvrigt det skal siges at jeg investerede i en Zalman CNPS 9500 da jeg mistænkte problemet for at være varmerelateret. Men dette var ikke tilfældet.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2007 17:09:43
Svar/Indlæg:
20170/383

Mente et DFI NF4 SLI Infinity bundkort 😉

Men ja, håber der er en klog mand derude..

nyg

Superbruger
Tilføjet:
26-02-2007 20:14:27
Svar/Indlæg:
271/63
Et bundkort kan muligvis godt tage skade hvis den bliver afbrudt flere gange i træk, hvor størmen bare bliver slukket... Har oplevet det med en ven før..

Det kan muligvis også skyldes et varme problem fx. Cpu, gfx. o.s.v..

Tjek dine temp hvis dette ser okay ud kan du hurtig udlukke dette.

Vend tilbage når dette er tjekket.. :)

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2007 20:41:31
Svar/Indlæg:
20170/383

Okay, jeg tjekker lige. Kommer desværre først til min computer på fredag. Men hvad er den nemmeste måde at tjekke Temp på mens jeg stresser CPU og GPU??

Jeg kan jo nemt se CPU temp i corecenter når jeg er i windows. Men hvordan i spil?